سرپرست ارکستر زهی پاتتیک:

به جشنواره آمدیم که موسیقی فاخر اجرا کنیم

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۹:۱۰
کد خبر: ۲۵۵۴۳۹
به جشنواره آمدیم که موسیقی فاخر اجرا کنیم
ارکستر زهی پاتتیک قزوین به سرپرستی حمید بنی‌سعید در جشنواره سی‌ام موسیقی فجر، قطعاتی كلاسیك از ادوارد گریگ، هندل و ویوالدی را به صحنه می‌برد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ارکستر زهی پاتتیک قزوین در بخش رقابتی گروه نوازی کلاسیک غیر ایرانی جشنواره موسیقی شرکت می‌کند.


حمید بنی‌سعید درباره اجرای این گروه در جشنواره گفت: اولین بار است كه در جشنواره موسیقی فجر شركت می‌كنیم، البته دو سال است كه اركستر زهی پاتتیك را راه اندازی كرده‌ایم و در این فاصله زمانی دو بار در جشنواره موسیقی شهر قزوین شركت كرده و مقام اول را بدست آورده‌ایم.


وی افزود: اركستر زهی پاتتیك هدفش اجرای یك موسیقی خوب و فاخر است به همین دلیل این كار را از شهر خودمان آغاز كردیم، چون در شهرستانها چندان به موسیقی كلاسیك توجهی ندارند.


بنی‌سعید توضیح داد: طی این دو سال سعی كردم با برگزاری كنسرت در شهرستان‌ها اركستر زهی پاتتیك را معرفی كنم.


سرپرست ارکستر زهی پاتتیک كه سال گذشته با گروه‌های دیگری در جشنواره موسیقی فجر شركت كرده، درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای گروه‌های مختلف است و خوشحال هستیم كه در این جشنواره حضور داریم.
این هنرمند جوان در بخش دیگری از سخنانش درباره حضور شركت كنندگان تهرانی گفت: شناخت زیادی از گروه‌های تهرانی ندارم و تنها با تعدادی از نوازندگان آشنایی دارم با این تفاسیر با آنكه گروه‌های تهرانی حریف‌های قوی هستند رقابت با این گروها كار را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. ما نیز به صورت جدی به تمرین ادامه می‌دهیم تا یك رقابت خوب و زیبا را به نمایش بگذاریم.


سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دكتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یكم اسفندماه در تهران برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز