وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

گزارش‌های نادرست به مراجع داده‌اند

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۶:۳۶:۵۴
کد خبر: ۲۶۲۷۴۷
گزارش‌های نادرست به مراجع داده‌اند
علی جنتی در حاشیه اجرای ویژه سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد از هجمه‌هایی که این روزها نسبت به موسیقی صورت می گیرد سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی پس از تماشای اجرای ویژه 4 گروه موسیقی در شب گذشته جشنوارهٰ درباره هجمه‌هایی که این روزها نسبت به موسیقی صورت می گیرد، گفت: مسائلی که طی چند وقت اخیر به عنوان تک خوانی خانم‌ها مطرح شده هیچ پایه و اساسی ندارد. تا به امروز به آلبومی که تکخوانی خانم‌ها در آن وجود داشته باشد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داده نشده است؛ هر چیزی هم بوده به صورت همخوانی بوده است.

علی جنتی در ادامه افزود: بعضی از مراجع محترم بر اساس همین گزارش‌های نادرستی که به آنها داده شده بود اعتراضاتی داشتند. ما دغدغه‌های مراجع محترم و نگرانی‌هایی که برخواسته از انگیزه‌های دینی آنهاست را درک می کنیم و به سخنان آنها نیز احترام می گذاریم؛ ولی در عین حال همانطورکه پیشتر سخنگوی وزارت ارشاد نیز اعلام کرده باید صریح بگویم که تا‌کنون ما به هیچ آلبوم تکخوانی بانوان مجوز نداده‌ایم و هر چه بوده همخوانی بوده است. لذا باید به این نکته توجه شود که برخی‌ها دروغ پردازی نکنند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که در دوران دولت قبل کنسرت‌ها و آلبوم‌های همخوانی آقایان و خانم‌ها به همین صورتی که امروز انجام می‌شود صورت می‌گرفت اما چرا آن زمان برخی جریان‌ها هیچ ایرادی نمی‌گرفتند ، گفت: مواردی در دولت گذشته وجود داشت که همخوانی خانم‌ها با آقایان به صورتی بوده که صدای خانم‌ها بر صدای آقایان غلبه داشته است منتهی در آن زمان قرار نبوده اعتراضی بکنند و در این مقطع قرار است که اعتراض کنند.

برنامه ویژه سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شنبه شب گذشته 25 بهمن از ساعت 20 با اجرای گروه‌های سازینهٰ رستاکٰ ارکستر فیلارمونیک تهران و محمد علیزاده با حضور بسیار از مسئولان نهادها و سازمان های مختلف در تالار وحدت برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز