اثری از احمد پژمان

˝ناگهان رستخیز˝ برای بار سوم منتشر شد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۹:۴۶:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۸۹
˝ناگهان رستخیز˝ برای بار سوم منتشر شد
آلبوم موسیقی ˝ناگهان رستخیز˝ به آهنگسازی احمد پژمان برای بار سوم و با طرح جلد جدید از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار شد.
به گزارش سرویس فرهنگ‌وهنر برنا، "ناگهان رستخیز" شامل 6 قطعه با عناوین "رستخیزناگهان" از مولانا، "آتش است و..." از خواجه عبدالله انصاری، "با من خاک نشین" از حافظ، "... و زخم سنان" بر اساس بخشی از داستان رستم واسفندیار فردوسی و قطعه "رستخیز" است .

این آلبوم با همکاری ارکستر سمفونیک روسیه به رهبری "سرگئی اسکریپا" در استودیو "موس فیلم" و با صدابرداری "گنادی پایین "ضبط شده است .

این آلبوم در سال 86 با مدیریت تولید"رضا مهدوی" از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری تولید شد، اما با وقفه 17 ماهه ای که در مدیریت "مهدوی" بر مرکز موسیقی این نهاد پیش آمد، انتشار این اثر در بازار موسیقی بنا به نظر شورای آن مقطع مرکز موسیقی حوزه هنری به ریاست علی معلم دامغانی، مبنی بر قابل تولید وعرضه نبودن این قبیل آثار توسط آن مرکز، متوقف شد اما با بازگشت "مهدوی" به مدیریت این مرکز و در ادامه تلاش‌های وی درراستای توجه به گونه‌های مختلف موسیقی خلاق و بدیع با بهره‌گیری از هنرمندان خلاق واستادان با دانش و بینش موسیقایی، که حرفی تازه برای گفتن داشتند، این اثربه همراه چند اثر دیگر با وضعیت مشابه انتشار یافت و توجه بسیاری از اساتید و هنرمندان و علاقمندان فرهیخته موسیقی را برانگیخت .

در دوره جدید مرکز موسیقی حوزه هنری، همکاری این مرکز با احمد پژمان تداوم یافته و در ادامه تولید "ناگهان رستخیز"، 2 قطعه موسیقی با عنوان‌ "ایران اسلامی"، شامل قطعه‌ای با کلام و قطعه‌ای بی کلام در قالب یک اثر، به "احمد پژمان" سفارش داده شد و دراستودیوی بزرگ"موس فیلم" مسکو ضبط شد. علاوه بر این، به‌زودی قطعه ارکسترال "ایران اسلامی" همراه با تصاویری مناسب به صورت کلیپی حرفه‌ای عرضه خواهد شد.
نظر شما