استاندار آذربایجان شرقی:

ممزوج شدن دین و سیاست از پیام‌های غدیر است

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۸:۳۱:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۲۱۱
ممزوج شدن دین و سیاست از پیام‌های غدیر است
احمد علیرضابیگی گفت: تکریم و بزرگداشت غدیر در واقع تکریم مهدویت است و همه ما بی‌صبرانه در انتظار ظهور حضرت ولی عصر (عج) برای تکمیل پیام غدیر هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی ممزوج شدن دین و سیاست را از جمله پیام‌های غدیر عنوان کرد و گفت: کسانی که خواب آشفته نارسا بودن پیام الهی پیامبر رحمت و ناکارآمدی اسلام برای حکومت و برقراری عدالت را تعقیب می‌کردند در طول تاریخ آشفتگی آنها را به خوبی می‌توانیم ببینیم.

احمد علیرضابیگی در دومین همایش ملی فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی در تبریز، افزود: غدیر، نماد و نشانه‌ای از داشتن برنامه برای آینده جهان توسط شیعه است و پیامبر گرامی اسلام در خطبه غدیر، تعابیر بسیار زیبایی در مورد انسان کامل به عنوان نصرت دین الهی و درهم کوبنده ستمگران و بنیان‌های ظلم و شرک بیان کرده‌اند.

وی با بیان این که غدیر برای شیعه یک زره فولادی و مصون‌ساز به شمار می‌رود، گفت: شیعه با بهره‌مندی از دو فرهنگ شهادت و انتظار، می‌تواند افق بلندی را بپیماید و فرهنگ غدیر می‌تواند شیعه را در این مسیر از آفت‌های بی‌شماری مصون نگه دارد.

علیرضابیگی با اشاره به این که مهدویت، یک مبحث ریشه‌دار در فرهنگ شیعی است، افزود: تکریم و بزرگداشت غدیر در واقع تکریم مهدویت است و همه ما بی‌صبرانه در انتظار ظهور حضرت ولی عصر (عج) برای تکمیل پیام غدیر هستیم. 

وی با تاکید بر ترویج و برجسته کردن فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی به عنوان تداوم خط نبوت و استمرار بعثت رسول اکرم، گفت: غفلت در بزرگداشت غدیر موجب تلاش‌های دشمنان برای نفی این واقعه بزرگ شده است و چه بسا اگر اهتمام شیعه برای بزرگداشت عاشورا نبود دشمنان در مورد عاشورا هم همین تفکر را بروز می‌دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز