استاندار آذربایجان شرقی:

جوانان پیشگامان اصلی تحولات سیاسی و اجتماعی هستند

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۸:۱۰
کد خبر: ۱۷۱۶۸۰
جوانان پیشگامان اصلی تحولات سیاسی و اجتماعی هستند
جبارزاده گفت: اگر برنامه‌های مناسب برای جوانان تهیه شود، قشر جوان نه تنها نگرانی و دغدغه نیست، بلکه می‌تواند فرصت بزرگی برای حل مشکلات جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که غفلت از جوانان، گناهی نابخشودنی است، گفت: هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از بها دادن به جوانان بود و امروز هم اگر اندکی به قشر جوان توجه شود، می‌توانیم از ظرفیت جوانان برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم.
اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با بیان این که جوانان پیشگامان اصلی تحولات سیاسی و اجتماعی هستند، افزود: جوانان در روند پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین سهم را داشتند و در هشت سال دفاع مقدس هم 72 درصد شهدای ما جوان بودند و بیشترین رزمندگان ما را هم جوانان تشکیل می‌دادند.
وی خاطرنشان کرد: جوانان در دوران سازندگی و فعالیت‌های جهادی و در زمینه موفقیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی هم نقش بسزایی داشته‌اند و هر زمان که ماموریتی به جوانان محول شده آن را به نحو احسن انجام داده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که مسوولان وظیفه سنگینی در قبال جوانان دارند، گفت: مشکلات عدیده قشر جوان به عدم برنامه‌ریزی مسوولان برمی‌گردد و اگر امروز احساس می‌کنیم که جوانان ما آن‌طور که باید و شاید ایفای نقش نمی‌کنند از نبود برنامه برای حضور جوانان در عرصه‌های مختلف ناشی می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر برنامه‌های مناسب برای جوانان تهیه شود، قشر جوان نه تنها نگرانی و دغدغه نیست، بلکه می‌تواند فرصت بزرگی برای حل مشکلات جامعه باشد.
جبارزاده با اشاره به این که یک سوم از جمعیت 3.8 میلیون نفری استان، جوان هستند، اظهار داشت: این تعداد از جوانان نیروی بالقوه‌ای است که تمام دستگاه‌ها بدون استثنا می‌توانند در راستای ماموریت‌های خود از ظرفیت جوانان استفاده کنند، بنابراین ما همه دستگاه‌ها را به عنوان عضو ستاد ساماندهی امور جوانان می‌شناسیم .
استاندار آذربایجان شرقی شهرداری‌ها را یکی از دستگاه‌های عمده در امر ساماندهی امور جوانان دانست و بر تلاش آنها در جهت فراهم کردن فضای مناسب برای حضور جوانان در صحنه‌های مختلف تاکید کرد.
وی همچنین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با شناسایی هنرمندان شاخص، از ظرفیت آنها در جهت آموزش جوانان در رشته‌های مختلف هنری استفاده کند.
جبارزاده با بیان این که اگر به جوانان بها داده شود آنها قادر به انجام هر کاری هستند، افزود: قشر جوان در صورت اندکی توجه، می‌تواند فرصت بزرگی برای حل مشکلات جامعه باشد، اما در صورت بی‌توجهی، تبدیل به معضلی خواهد شد که برای حل آن باید هزینه‌های زیادی بپردازیم.
وی در پایان فقدان مبانی تئوریک اعتقادی، نامناسب بودن شیوه گذران اوقات فراغت، افزایش استعمال دخانیات و اعتیاد به مواد مخدر، خشونت و روابط پرخطر، الگوی ناسالم تغذیه، عدم تحرک و مصرف داروهای آرام بخش را از چالش‌های عمده قشر جوان جامعه دانست و بر جدیت دستگاه‌های مسوول در رفع این دغدغه‌ها تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز