مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

اصحاب رسانه بازوان توانمند حوزه‌ فرهنگ هستند

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۴:۴۲:۵۹
کد خبر: ۱۷۳۴۴۱
اصحاب رسانه بازوان توانمند حوزه‌ فرهنگ هستند
صفی پور گفت: واگذاری امور به انجمن‌ها و کانون ها از اولویت های کاری اداره‌ کل ارشاد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اصحاب رسانه را بازوان توانمند حوزه‌ فرهنگ و هنر برشمرد.

علی‌اکبر صفی‌پور افزود: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شوند و باید با ارائه‌ تحلیل‌های صحیح و مبتنی بر حقیقت، زمینه‌ساز بالندگی و تعالی جامعه باشند.
 
وی افزود: درک صحیح و انعکاس درست مسائل، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شفاف و موثق می‌تواند در افزایش کارآیی و ثمربخشی مطبوعات و همچنین تبیین جایگاه شایسته و شاخص آن موثر باشد.

صفی‌پور گفت: همراه و همراستا بودن مطبوعات و اداره‌ ارشاد در کنار هم و تعامل سازنده‌ این دو می‌تواند راهگشا بوده و بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه را مرتفع کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم مستند بودن مطالب ارائه شده در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: تبادل نظر در رابطه با شیوه‌های برگزاری برنامه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب و انتقادات سازنده و انعکاس محاسن و معایب دستگاه ها و نهادها در اجرای برنامه‌های مختلف باید اولویت کاری اصحاب رسانه باشد.

وی تاکید کرد: روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی و استانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌توانند نقش موثری در معرفی فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی داشته باشند.

صفی‌پور گفت: واگذاری امور به انجمن‌ها و کانون ها از اولویت های کاری اداره‌ کل ارشاد محسوب می‌شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همراهی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های مردم محور و NGO ها و نظارت بر فعالیت های آنها،‌ تاکید دارد.

وی افزود: اساس همکاری با تشکل‌های مردم محور در حوزه‌ فرهنگ و هنر بر حمایت استوار است نه رقابت.

صفی‌پور با اشاره به رویکرد دولت در رابطه با مطبوعات گفت: دولت با نگرش مبتنی بر تدبیر و امید خواهان همراهی رسانه‌ها بوده و این اداره‌ کل نیز در چارچوب قوانین و نگرش دولت نسبت به مطبوعات و رسانه‌ها حرکت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز