استاندار آذربایجان شرقی:

فرهنگ و هنر ابزار مهم تفاهم و همبستگی بین ملت‌هاست

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۴:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۳۴۵۱
فرهنگ و هنر ابزار مهم تفاهم و همبستگی بین ملت‌هاست
جبارزاده در دیدار با اعضای جمعیت دوستی ایران و تاجیکستان گفت: صبغه‌ فرهنگی تبریز مقدم بر صنعتی بودن آن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با اعضای جمعیت دوستی ایران و تاجیکستان گفت: صبغه‌ فرهنگی تبریز مقدم بر صنعتی بودن آن است.

اسماعیل جبارزاده در این دیدار افزود: در هر جامعه‌ای فرهنگ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله بوده و فرهنگ اساس و شالوده‌ همه‌ فعالیت ها در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف است.

استاندار آذربایجان‌شرقی که در دیدار با گلرخسار صفی‌آوا شاعره‌ پرآوازه‌ تاجیکی و علی‌اشرف مجتهدشبستری رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان سخن می‌گفت، ادامه داد: آذربایجان‌شرقی استانی است که از لحاظ فرهنگی بسیار غنی بوده وغنای آن نیازمند محافظت و مراقبت است و رسالت اصحاب فرهنگ و هنر حفظ این پیشینه‌ غنی و سرشار از محتواست.

وی افزود: تبریز شهر مفاخر بزرگ و هنرهای فاخر است و صبغه‌ فرهنگی این شهر تاریخی مقدم بر صنعتی بودن آن است.

وی تاکید کرد: فرهنگ و هنر ابزار مهم تفاهم و همبستگی بین ملت‌هاست و توسعه‌ زیرساخت های فرهنگی نیازمند تعامل بیش از پیش اهالی فرهنگ و هنر است.

هم‌چنین در این دیدار گلرخسار صفی‌آوا با تاکید بر اهمیت و جایگاه فرهنگی، تاریخی تبریز و نگاه ویژه مردم تاجیکستان به این شهر، به ویژه به جهت قرار گرفتن مقبره‌ فاضل تاجیکی کمال خجندی در این شهر، خواستار توسعه روابط فرهنگی و ارتباط و تعامل چهره‌های ملی و فرهنگی میان دو کشور شد.

همچنین دکتر علی‌اشرف مجتهد شبستری نیز در این نشست بر ضرورت حضور تبریز و آذربایجان‌شرقی در روابط فرهنگی دو کشور اشاره کرده و آمادگی انجمن دوستی ایران و تاجیکستان را در گسترش این روابط اعلام کرد.

وی همچنین از استقبال این انجمن در میزبانی شعرای آذری زبان در ویژه‌برنامه‌ای در شهر دوشنبه و خجند خبر داد.

نظر شما