نماینده مجلس ترکیه:

ترکیه علاقمند توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آذربایجان شرقی است

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۴:۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۰۷۳۶
ترکیه علاقمند توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آذربایجان شرقی است
عثمان آشکین‌باک برگزاری همایش تجاری ایران و ترکیه در تبریز را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، رییس گروه دوستی پارلمان ترکیه و ایران که در رأس هیأتی متشکل از تجار و فعالان اقتصادی ترکیه به تبریز سفر کرده است، با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور هیأت بلندپایه اقتصادی ترکیه در تبریز، گفت: ترکیه همسایه خوب ایران است و ما در روزهای سخت همواره از همراهی و حمایت برادران ترک خود برخوردار بوده‌ایم.

وی با ابراز خرسندی از پیروزی دولت آقای اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه، افزود: ان‌شاءالله دور جدیدی از افزایش روزافزون توسعه روابط بین ایران و ترکیه را شاهد باشیم.

جبارزاده همچنین تاکید کرد: امیدواریم میزان مبادلات تجاری دو کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری پیدا کند.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ترکیه ابراز کرد: تبریز و آذربایجان شرقی سرزمین خود شماست و تمام امکانات و ظرفیت‌های این استان آماده حضور سرمایه‌گذاران کشور دوست و برادر ترکیه است.

نماینده مجلس ترکیه و رییس گروه دوستی مجالس ترکیه و ایران هم در این دیدار از سفر به تبریز ابراز خرسندی کرد و با اشاره به حضور دو روزه هیأت عالی‌رتبه ترکیه در تهران، خاطرنشان کرد: اعضای این هیأت تاکید داشتند که بدون سفر به تبریز و بازدید از استان آذربایجان شرقی ایران را ترک نکنیم.

عثمان آشکین‌باک همچنین برگزاری همایش تجاری ایران و ترکیه در تبریز را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: ترکیه علاقمند توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آذربایجان شرقی است.

وی همچنین با آرزوی بهبودی برای دکتر جبارزاده از وی دعوت کرد به همراه هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی در همایش اقتصادی و تجاری ترکیه شرکت کند.

لازم به ذکر است در این دیدار عثمان اولوسوی، رییس شورای مشترک بازرگانی ترکیه و ایران و گوون بگچ، سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم آشکین‌باک را همراهی می‌کردند.

همچنین شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، بشیری، مدیرکل حوزه استاندار و کامی، رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

نظر شما