رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی مصالح کشور را به خطر می‌اندازد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۳:۴۲:۴۸
کد خبر: ۲۰۱۱۱۴
تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی مصالح کشور را به خطر می‌اندازد
مهری در بناب گفت: متقاضیان برای آبیاری بارانی 40 میلیون ریال و قطره‌ای 56 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی این استان گفت: تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی، به غیر از کشاورزی مصالح مملکت را به خطر می‌اندازد.

کریم مهری در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب، با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی جهت اعطای تسهیلات برای اجرای آبیاری تحت فشار در استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد، افزود: متقاضیان برای آبیاری بارانی 40 میلیون ریال و قطره‌ای 56 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید طبق قانون بودجه 25 درصد از منابع داخلی بانک‌ها به صورت تسهیلات بخش کشاورزی به کشاورزان پرداخت شود، از عدم اجرای آن انتقاد کرد و یادآور شد: برای افزایش سرمایه در گردش بخش کشاورزی باید مسئولان بر اجرای این موضوع تأکید و نظارت کنند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در مورد ادامه اجرای کانال‌های آبیاری مزارع دشت بناب، گفت: در سال قبل اعتبارات مناسبی برای این طرح اختصاص یافت ولی امسال هیچ مبلغی ابلاغ و تخصیص نیافته است.

وی در ادامه بر لزوم حفظ آب‌های زیرزمینی تأکید کرد و گفت: برای احیاء دریاچه ارومیه برنامه واحدی در دبیرخانه احیای این دریاچه تدوین شده که اجرای آن تلاش همه مردم و مسئولان را طلب می‌کند. 

کریم مهری تغییر الگوی کشت، یکپارچه سازی اراضی و استفاده از آبیاری تحت فشار را از راه‌های حفظ منابع آبی دانست و گفت: با توجه به اینکه کشاورزان به فکر درآمد بیشتر هستند، باید برای این منظور دولت از طریق پرداخت کمک‌های حمایتی مابه‌التفاوت درآمد آنان را جبران کند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی مصالح کشور را به خطر می‌اندازد، گفت: تغییر غیرمجازکاربری اراضی کشاورزی و باغی در استان روند تولید محصولات کشاورزی را به مخاطره می اندازد و باید جلوی این اقدام را هرچه سریعتر گرفت.

نظر شما