استاندار آذربایجان شرقی:

آماده ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و چین هستیم

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۲۱:۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۰۱۳۷۶
آماده ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و چین هستیم
جبارزاده گفت: شرکت برق آذربایجان آماده همکاری با شرکت‌های چینی در خصوص تولید انرژی خورشیدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی این استان برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و چین خبر داد و گفت: این موضوع را به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم.
اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیأت تجاری و سرمایه‌گذاری استان هوبی چین، با اشاره به قابلیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، خاطرنشان کرد: این استان آماده هرگونه همکاری با شرکت‌های چینی در زمینه‌های مختلف است.
وی، منطقه آزاد ارس را از جمله ظرفیت‌های آذربایجان شرقی ذکر کرد و گفت: مصمم هستیم که این منطقه را به یک منطقه تجاری و صنعتی تبدیل کنیم.
جبارزاده تصریح کرد: هر توافقی که بین شرکت‌های دو استان آذربایجان شرقی و هوبی صورت گیرد صد درصد مورد حمایت ماست و مسوولان اجرایی ما نیز مامور به پشتیبانی از همکاری‌های مشترک این دو استان هستند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت منابع آبی در این استان، خاطرنشان کرد: شرکت برق آذربایجان آماده همکاری با شرکت‌های چینی در خصوص تولید انرژی خورشیدی است.
وی همچنین با اشاره به این که هشت سد در آذربایجان شرقی در دست اجراست، گفت: هم‌اکنون یکی از پروژه‌های سد سازی این استان به ارزش 250 میلیون یورو از طریق فاینانس و به صورت مشترک با چین اجرا می‌شود.
جبارزاده با بیان این که متروی تبریز یکی از پروژه‌های مشترک ما با چین است، افزود: شهرداری تبریز در زمینه حمل و نقل شهری و ساخت واگن‌های مترو آماده همکاری با شرکت‌های چینی است.
وی با اشاره به وجود دو درصد ذخایر مس دنیا در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این معادن بزرگ دیگری نیز در این استان وجود دارد و ما آماده همکاری در زمینه اکتشاف و استحصال مواد معدنی هستیم.
جبارزاده در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی بین گروه‌های مختلف رقابت وجود دارد و کسانی که زودتر تصمیم بگیرند برنده هستند.
سرپرست هیات تجاری و سرمایه‌گذاری استان هوبی چین و دبیرکل کمیته حزب کمونیست شهر سویجو هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، آمادگی استان هوبی را برای گسترش همکاری‌ها با استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.
لیو شاشائو مینگ با بیان این که استان هوبی از استان‌های مهم چین است، افزود: این استان با 70 میلیون نفر جمعیت، در زمینه سدسازی، تولید فولاد، تولید انواع خودرو و تعداد دانشگاه‌ها از بزرگترین استان‌های چین است.
وی با اشاره به همکاری شرکت‌های خودروساز این استان با شرکت آمیکو، خاطرنشان کرد: هدف ما ارتقای کیفیت ماشین‌آلات تولیدی و صادرات آنها به کشورهای دیگر است و در این راستا علاقمند توسعه روابط با شرکت آمیکو و سایر شرکت‌های آذربایجان شرقی هستیم.
مینگ همچنین آمادگی استان هوبی را برای همکاری با استان آذربایجان شرقی در زمینه انرژی‌های خورشیدی و آبی، ساخت خودروهای مخصوص، هتل و آپارتمان‌سازی و صنایع تبدیلی کشاورزی اعلام کرد و خواستار حمایت استاندار آذربایجان شرقی از بسط و توسعه این همکاری‌ها شد. 
لازم به ذکر است هیات تجاری و سرمایه‌گذاری چین که استاندار هوبی را در سفر به تهران همراهی می‌کردند، در سفری یک‌روزه به آذربایجان شرقی از قابلیت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری این استان از جمله منطقه آزاد ارس و تعدادی از واحدهای تولیدی بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز