نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

عده ای نمی خواهند افتخارات تبریز نمایان شود

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۲۱:۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۰۳۳۵۲
عده ای نمی خواهند افتخارات تبریز نمایان شود
محدث گفت: به دلیل اهمیت تاریخی برج خلعت پوشان، از سوی مسئولان مختلف بر ضرورت باز شدن درب های محل برج به روی مردم تاكید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از كارشكنی دانشكده كشاوری دانشگاه تبریز در خصوص عدم تبدیل برج خلعت پوشان به محل گردشگری عمومی تبریز انتقاد كرد.
سعید محدث گفت: احیای برج بی نظیر خلعت پوشان اراده جدی مسئولان را می طلبد و مثل اینکه عده ای نمی خواهند افتخارات و داشته های تبریز برای مردم نمایان شود.
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به برنامه شهرداری تبریز برای احیای این مكان تاریخی و گردشگری افزود: به دلیل اهمیت تاریخی برج خلعت پوشان، از سوی مسئولان مختلف بر ضرورت باز شدن درب های محل برج به روی مردم تاكید شده است اما متاسفانه اراده جدی در این مورد از سوی دانشكده كشاورزی دیده نمی شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام اینكه برج تاریخی خلعت پوشان یكی از مهم ترین بناهای تاریخی تبریز می باشد و همانند آن در تمام ایران وجود ندارد، گفت: به دلیل اینكه این برج تاریخی و محتشم در محدوده اراضی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز قرار دارد، ضروری است با همكاری دانشكده فوق هر چه سریع تر نسبت به تبدیل این محل به منطقه گردشگری و گردشگاه شهروندان اقدام شود.
وی افزود: از دوره صفویه تا زمان معاصر بنایی با این هویت در كل كشور وجود ندارد و این موضوع اهمیت احیای برج خلعت پوشان را دوچندان می نماید.
برج خلعت‌پوشان یکی از آثار تاریخی مربوط به دورهٔ صفویان در شهر تبریز است.
این برج آجری در جنوب محلهٔ کرکج در ۵ کیلومتری مرکز شهر و در جوار رودخانهٔ میدان چایی واقع شده و محوطهٔ آن برای تحقیقات علمی در اختیار دانشکدهٔ کشاورزی دانشگاه تبریز قرار گرفته است.
برج خلعت‌پوشان در دره‌ای سرسبز در سمت چپ جادهٔ تبریز - باسمنج قرار گرفته و در اوایل دورهٔ قاجار به کارگزاران این حکومت اختصاص داشته‌است.
در دوره های مختلف تاریخی این مکان به مرکز اهدای خلعت، مقام، نشان و هدیه از سوی حاكمان تبریز از جمله ولیعهدان قاجار به مردم شهر، میهمانان و سفرای خارجی و ماموران و خدمتکاران حکومتی تبدیل شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز