معاون اول رییس جمهور:

یکی از مولفه های اقتدار، توسعه اقتصادی است

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۲۳:۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۶۰۶۸۸
یکی از مولفه های اقتدار، توسعه اقتصادی است
جهانگیری گفت: تولید در صنعت خودرو سازی در 10 ماه نخست سال جاری 70 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون اول رییس جمهور گفت: اگر تحریم ها را سخت تر کنند راه های دیگری پیدا می کنیم و نمی گذاریم تولید داخلی با مشکل مواجه شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح خط تولید اتوبوس های پرسرعت دوکابین و ون در شرکت خودرو سازی اسنا، درمورد مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 افزود: ان شاء الله مسایل تحریم حل و برخی هزینه های اضافی که به صنعت تحمیل می شود، حذف می شود.
وی تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر یکی از رشته های صنعتی که در رسانه ها در حق آن جفا شده است و باید از آن دفاع کرد، صنعت خودرو سازی است.
معاون اول رییس جمهور همچنین گفت: به بخش خصوصی نباید به دیده تردید و بدبینی نگاه کرد چرا که تهدید بخش خصوصی به معنی تقویت کردن شرکت های خارجی است.
جهانگیری افزود: تقویت کردن بخش خصوصی ایران به معنی تقویت اشتغال، تولید داخلی، اقتصاد و اقتدار ایران است؛ یکی از مولفه های اقتدار، توسعه اقتصادی است و وقتی محقق می شود که بر توان تولید داخل اتکا کنیم.
وی ادامه داد: بخش خصوصی امروز واقعا توانا است و باید آنها را باور کنیم؛ بخش خصوصی باید به اقتصاد کشور ورود پیدا کند و تبریز از جمله شهرهایی است که صنعت آن متکی به بخش خصوصی شکل گرفته است.
وی به افتتاح خط تولید اتوبوس های بی آر تی دو کابین و ون در تبریز اشاره و یادآور شد: کسی که اتوبوس از خارج از کشور وارد می کند خود را باید قانع کند که در شرایطی می توان در کشور اتوبوس تولید کرد چرا باید از کشورهایی که بعضا از نظر صنعت خودرو از ما عقب بودند وارد کنند.
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: بسیاری از رشته های صنعتی قطعا با اتکا به ظرفیت های داخلی ایران از جمله صنعت اتوبوس سازی قابل ساخت در کشور است.
جهانگیری اظهار داشت: صنعت خودرو سازی ایران آن طور که باید، رشد نکرده و پیش نرفت؛ یکی از دلایل آن محدودیت بین المللی بود که علیه این صنعت اعمال شد.
وی همچنین گفت: صنعت خودرو در سال 1357، سالانه حدود 50 تا 60 هزار خودرو مونتاژ کامل می کرد که در دوران دفاع مقدس به 12 هزار خودرو کاهش یافت.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: تولید در صنعت خودرو سازی در 10 ماه نخست سال جاری 70 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ به این راحتی نیست که وقتی صنعتی افول می کند دوباره بخواهیم آن را به راحتی رشد دهیم؛ این رشد دادن مثل دوباره راه انداختن است.
جهانگیری اضافه کرد: رشد تولید خودرو سازی در 10 ماه نخست سال جاری در بخش کامیون سازی 100 درصد و در بخش اتوبوس سازی 40 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: این رشدها به این معنا است که صنعت خودرو واقعا ظرفیت توسعه را دارا است؛ باید با مردم صادقانه صحبت کرد و گفت که در برخی حوزه ها کیفیت ما پایین تر و در برخی حوزه ها قیمت ها نسبت به رشته های مشابه در کشورهای پیشرفته بالاتر بوده است.
وی افزود: اگر مردم بدانند مسیری که طی می کنیم به این منجر می شود که محصولات صنعتی با کیفیت بالاتر و قیمتی پایین تر و قابل عرضه در بازارهای بین المللی تولید می کنیم، حتما همراهی خواهند کرد.
معاون اول رییس جمهور صبح امروز به منظور انجام سفری یک روزه وارد تبریز شد؛ افتتاح و بازدید فاز دو خط تولید کنسانتره مس سونگون، افتتاح همزمان پروژه های شهرداری تبریز و شرکت در جلسه شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به آذربایجان شرقی است.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز