رییس اداره تعاون ملکان:

۷۹ هزار و ۵۰۰ نفر در ملکان برگ سهام عدالت دریافت کرده‌اند

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۳۷:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۴۳
۷۹ هزار و ۵۰۰ نفر در ملکان برگ سهام عدالت دریافت کرده‌اند
پرویز حبیبی گفت: سال گذشته برای 79 هزار و 583 نفر برگ سهام عدالت در شهرستان ملکان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، رییس اداره تعاون ملکان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از بدو تاسیس شركت تعاونی سهام عدالت در شهرستان ملكان تا پایان سال 89 بیش از 30 میلیارد ریال سود سهام پرداخت و 91 هزار و 40 نفر از واجدان شرایط شناسایی و برای 79 هزار و 583 نفر برگ سهام صادر شده است.

وی تصریح کرد: در طول سال 89 بیش از 30 در خواست برای تشكیل تعاونی به دو صورت حضوری وثبت اینترنتی به این اداره ارسال شد كه پس از بررسی طرح های پیشنهادی برای 21 طرح موافقت صادر شد.

حبیبی گفت: از این تعداد موافقت صادر شده 11 تعاونی با عضویت 78نفر و با سرمایه اولیه 302 میلیون ریال در اداره ثبت اسناد و املاك شهرستان ثبت كه با شروع فعالیت این تعداد تعاونی زمینه اشتغال 115 نفر فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: در طول سال گذشته 32 طرح تعاونی پس از بررسی 38834 میلیون ریال به اداره كل تعاون استان و بانك توسعه تعاون شهرستان معرفی شدند كه در حال حاضر 5240 میلیون ریال از طریق سیستم بانكی عقد قرارداد و مبلغ 4040 میلیون ریال به تعاونی ها پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون ملکان تایکد کرد: به منظور اعمال نظام نظارتی بر تعاونی ها در جریان سال 89 تعداد 49 واحد تعاونی توسط كارشناسان این اداره مورد بازدید قرار گرفته و برای برگزاری 44 مجمع عمومی نظارت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات ترویجی این اداره در سطح شهرستان افزود: همچنین به منظور ترویج فرهنگ تعاون و آشنایی مردم با فعالیت های این بخش از اقتصاد كشور در جریان سال گذشته 110 دقیقه برنامه تلوزیونی از فعالیتهای تعاونی های شهرستان تهیه و از طریق شبكه استانی پخش شده است.

حبیبی در ادامه گفت: همچنین در زمینه برنامه های ترویجی هفت گردهمایی و سمینار ترویجی با حضور 102 نفر وتعداد 63 جلسه ترویجی به منظور دفاع از منافع حقه تعاونی ها در مراجع مختلف و كمك به توانمندی تعاونیها برگزار شد كه در این راستا 4 تفاهمنامه همكاری مشترك با دستگاههای مختلف منعقد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در جریان سال گذشته 415 نفر از مسئولان ،فارغ التحصیلان، دانشجویان و سایر اقشار مردم از تعاونی های فعال سطح شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت اجرای طرح مسکن مهر در شهرستان ملکان اشاره کرد و افزود: در خصوص فعالیت تعاونی های مسكن مهر و اهتمام ویژه به این حركت ملی در این شهرستان 7 تعاونی با 371 واحد كه همگی اقدام به عقد قرارداد مرحله نازك كاری با پیمانكار منتخب مناقصه کرده كه در كل 169 واحد در حال اجرای نازك كاری ،تعداد 102 واحد در حال اجرای اسكلت بتنی و تعداد 8 واحد در حال اتمام هستند.

وی افزود: با توجه به اعلام زمانبندی پروژه توسط پیمانكاران پیش بینی می شود 160واحد تا اوایل تیر ماه و مابقی تا اوایل مهر ماه سال جاری به بهره برداری برسند.

نظر شما