تیر امسال صورت می گیرد

برگزاری همایش سراسری مراغه در گذر زمان

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۴۱:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۵۲
برگزاری همایش سراسری مراغه در گذر زمان
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از برگزاری همایش سراسری علمی و پژوهشی با عنوان مراغه در گذر زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، احمد دادرس فیاض با بیان این مطلب افزود: این همایش در چهار محور شامل جایگاه مراغه در گستره‌ تاریخ و تمدن ایران باستان، شكوفایی و پویایی فرهنگ و تمدن اسلامی، تحولات سیاسی و اجتماعی ایران معاصر ( انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی) و افق‌های آینده توسعه‌ ایران (موانع و راهكارها) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوعات این همایش در چهار بخش شامل فرهنگ معارف و علوم، فرهنگ تاریخ و اجتماع، فرهنگ ادبیات و فرهنگ هنراست.

دادرس اظهار داشت: پژوهشگران عرصه فرهنگ، معارف و علوم می‌توانند مقاله‌های خود را در زمینه‌های تاریخ ادیان و مذاهب، فلسفه و علوم عقلی، عرفان و معارف اسلامی، وقف و موقوفات و علم و فن‌آوری‌ها به دبیرخانه همایش در مراغه ارسال نمایند.

وی خاطر نشان کرد: زمینه‌های برگزاری بخش فرهنگ ادبیات نیز شامل تاریخ زبان و زبان‌شناسی‌، تاریخ كتیبه، كتابت، كتاب و نشریه، تاریخ شعر و ادب، تاریخ فرهنگ، باورها، اعتقادات و رسوم و تاریخ فرهنگ عامیانه و فولكلور در مراغه است.

رییس اداره ارشاد اسلامی مراغه گفت: بخش فرهنگ و هنر نیز شامل زمینه های تاریخ صنایع دستی، معماری، موسیقی، تاریخ نگارگری، مجسمه‌سازی، خوشنویسی و تذهیب، هنرهای نمایشی و سینما است.

وی اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر و مقررات پذیرش مقاله‌ها در این همایش به نشانی الكترونیكی WWW.Maragheh-Authors.com مراجعه نمایند.

دادرس با اشاره به اینكه آخرین مهلت ارسال مقالات دهم خرداد ماه 1390 است، گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را پس از رعایت تمام قوانین مندرج در آیین نامه همایش به نشانی استان آذربایجان‌شرقی، شهرستان مراغه، ابتدای اتوبان شهید شكاری، جنب اداره دخانیات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه‌ همایش مراغه در گذر زمان ارسال و یا به آدرس اینترنتی info@Maragheh-Authors.com ایمیل نمایند.

گفتنی است همایش سراسری مراغه در گذر زمان تیر ماه 1390 در مراغه برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز