شهردار تبریز:

بی.آر.تی شمال و جنوب تبریز را به هم وصل می‌کند

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۰۶۳
شهردار تبریز گفت: خط شمال به جنوب اتوبوس‌های سریع‌السیر موسوم به بی.آر.تی تا پایان سال جاری در تبریز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز علیرضا نوین در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن بیان این مطلب افزود: به دنبال اجرای موفق خط سریع السیر شرق به غرب تبریز حدفاصل میدان راه آهن تا میدان بسیج که طی دوسال گذشته زمینه ساز تسریع در جابجایی مسافران درون شهری و نیز رضایت مندی شهروندان بوده، شهرداری تبریز مطالعات فنی و تخصصی در راستای افزایش و ایجاد خطوط جدید سریع السیر را در دستور کار قرار داد و در گامی دیگر اقدام به اجرای خط شمال به جنوب بی.آر.تی در مسیر اتوبان های پاسداران و شهید کسایی و مسیرهای واقع در بین این دو اتوبان خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد و افزایش شبکه های حمل و نقل ترکیبی در سطح شهر تبریز به منظور دسترسی آسان و سریع شهروندان به امکانات سفرهای درون شهری خاطرنشان کرد: مطالعات جامع برای ایجاد و توسعه این قبیل خطوط توسط کارشناسان و متخصصان حمل و نقل و ترافیک انجام گرفته و پس از طی مراحل قانونی و فنی نسبت به اجرای خط شمال به جنوب بی.آر.تی اقدام خواهد شد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعرفه عوارض محلی سال 90 شهرداری تبریز برای مشاغل و صنوف مشمول این قانون بدون تغییر و افزایش، برمبنای تعرفه سال 89 از شهروندان اخذ خواهد شد.

وی اخذ عوارض محلی از صاحبان مشاغل و صنوف مختلف فعال در سطح شهر را امری قانونی و حق شهرداری برای اداره بهتر شهر دانست و گفت: عوارض محلی به عنوان تأمین کننده بخش قابل توجهی از هزینه های اداره و عمران و آبادانی شهر همه ساله و پس از بحث و بررسی های کارشناسی و تصویب نهایی شورای اسلامی شهر برای اخذ در طول سال به شهرداری ابلاغ می شود و این تعرفه در سال آینده نیز از شهروندان اخذ خواهد شد.

نوین در ادامه با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت کشور مبنی بر عدم افزایش تعرفه عوارض محلی در سال آینده از سوی شهرداری ها افزود: این ابلاغیه با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور و تأکید دولت محترم مبنی بر عدم افزایش قیمت ها، از سوی وزارت کشور به شهرداری ها ارسال شده و ما برای سال آینده هیچ گونه افزایشی در تعرفه عوارض محلی برای مشاغل، خدمات و صنوف مختلف نخواهیم داشت.

وی در عین حال گفت: بر همین اساس در سال 90 مبنای اخذ عوارض محلی از شهروندان و صاحبان صنوف و مشاغل همان تعرفه سال 89 خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز