مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران در تبریز

هیچ انگیزه‌ای برای توسعه صنعت شیر در ایران وجود ندارد

۱۳۹۰/۰۴/۲۹ - ۱۲:۵۹:۱۵
کد خبر: ۶۴۳۸۷
هیچ انگیزه‌ای برای توسعه صنعت شیر در ایران وجود ندارد
حسین چمنی گفت: هیچ انگیزه‌ای برای توسعه و گسترش صنعت شیر در ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هم اکنون دامداران در حال ضرر کردن هستند و صنعت شیر هم با حاشیه سود کم زیر 4 درصد فعالیت می کند این عوامل باعث شده تا سرمایه ها به سوی این صنعت روانه نشود.

وی تصریح کرد:دولت باید از حاشیه سود منطقی صنعت شیر حمایت کند چراکه این صنعت به شدت تحت فشار است و با این حاشیه سود پایین آینده چندان مناسبی را نمی توان برای صنعت شیر ایراتن تصور کرد.

چمنی تاکید کرد:در حال حاضر حجم بسیار کمی از منابع و تسهیلات به این بخش حساس و تاثیرگذار اختصاص می یابد که دولت بایستی برای حل این مسئله سریعا اقدام کند دولت باید یارانه اختصاص یافته به صنایع شیر را نه تنها حذف نکند، بلکه اضافه کند ولی مسیر آن را به سمت دامدار و تولید کننده هدایت کند تا صنایع شیر، کالاهای خود را ارزانتر تولید کند و در اختیار مردم بگذارد زیرا صنعت شیر علاوه بر اینکه مولد اشتغال پایدار در کشور است در بالابردن شاخص سلامتی کشور نقش بسزایی ایفا می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه 90 درصد تکنولوژی صنایع شیر ایران متکی به منایع داخلی است اظهار داشت: تلاش می کنیم 10 درصد باقی مانده نیز بومی سازی شود تا صنایع شیر ایران نیازی به تکنولوژی خارجی نداشته باشد.

مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران در پایان در خصوص میزان مصرف شیر در استانهای کشور گفت: بیشترین میزان مصرف شیر در سطح کشور در چهارمحال و بختیاری بوده و کمترین میزان در بوشهر و آذربلایجان شرقی نیز در این زمینه رتبه ششم کشور را دراختیار دارد.

نظر شما