معاون منطقه آزاد ارس خبر داد

درخواست دانشگاه خزر باكو برای ایجاد شعبه بین‌المللی در منطقه‌آزاد ارس

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۸۳
درخواست دانشگاه خزر باكو برای ایجاد شعبه بین‌المللی در منطقه‌آزاد ارس
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از درخواست دانشگاه خزر باکو برای ایجاد شعبه بین‌المللی آن دانشگاه در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز فرهاد اسماعیلی ضمن بیان این مطلب افزود: حاملت عیسی خانلی رییس دانشگاه خزر طی نامه رسمی درخواست ایجاد شعبه در منطقه آزاد ارس را کرده است.

وی تصریح کرد: از حضور دانشگاه های معتبر خارجی در منطقه آزاد ارس بر اساس مجوز ماده 105 برنامه پنجم توسعه استقبال می کنیم و با حضور 5 دانشگاه معتبر داخلی در منطقه آزاد ارس این منطقه هم اکنون پیشتاز توسعه آموزش عالی خصوصا تحصیلات تكمیلی در بین مناطق آزاد كشور است.

اسماعیلی افزود: ملاك ما برای پذیرش ایجاد شعبات دانشگاه های خارجی در كشور رنكینگ جهانی و همچنین تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و با توجه به حضور دو دانشگاه بزرگ كشور (تهران و تبریز) درمنطقه آزاد ارس دانشگاه های درخواست كننده باید در حد یا بالاتر از این دو دانشگاه نیز باشند تا زمینه رقابت سالم برای توسعه هرچه بیشتر آموزش عالی در منطقه فراهم شود.

دانشگاه خزر بزرگ ترین دانشگاه بخش خصوصی در جمهوری آذربایجان است كه 75 درصد دانشجویان در حال تحصیل در آن دانشگاه را اتباع خارجی تشكیل می دهند.

اضافه می شود چند روز پیش دانشگاه تهران فعالیت خود را به صورت رسمی در منطقه آزاد ارس آغاز کرد و پذیرش دانشجو در این شعبه دانشگاهی در 30 رشته کارشناسی ارشد آغاز شد.

در طول سال های گذشته نیز دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی تبریز، آزاد و پیام نور شعب بین الملل خود را در این منطقه فعال کرده اند و هم اکنون بیش از یک هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری و 2هزار دانشجوی کارشناسی در این منطقه در حال تحصیل هستند.

منطقه آزاد ارس در شمالغرب کشور در استان آذربایجان شرقی و در منطقه مرزی ایران با کشورهای آذربایجان، نخجوان و ارمنستان واقع شده و بخش هایی از دو شهرستان جلفا و کلیبر را به مساحت حدود 51هزار هکتار شامل می شود.

محدوده این منطقه در 4 لکه گسترده شده و سایت آموزش عالی آن در محدوده اصلی منطقه واقع در نواحی اطراف شهر جلفا طراحی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز