رییس شورای فنی صنایع‌دستی استان:

۲۸رشته هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی فعال هستند

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۰:۱۶:۰۰
کد خبر: ۸۱۷
۲۸رشته هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی فعال هستند
رییس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اقدامات گسترده برای معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی، 28 رشته مختلف این حوزه در سطح استان فعال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز تراب محمدی در بازدید از آموزشگاه های صنایع دستی شهر تبریز در این رابطه گفت: برگزاری دوره‌‌های آموزشی با اولویت رشته‌های بومی و مزیت دار صورت گرفته است‌ و امروز 28 رشته صنایع‌دستی در شهرستان‌های مختلف، آموزش می بینند.

به گفته وی بیش از یک هزار و 500 هنرجو در قالب این 28 رشته‌ در سطح استان آموزش می بینند.

محمدی تصریح کرد: این تعداد هنرجو از ابتدای سال تا پایان هشتمین ماه سال جاری در رشته‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی آموزش دیده‌اند.

رییس شورای فنی صنایع دستی گفت: معاونت صنایع‌دستی آذربایجان شرقی آموزش رشته‌های صنایع‌دستی را طی سال جاری در 19 شهرستان استان پیگیری کرده است و در تمام این شهرستان ها، آموزشگاه های مختلفی فعال هستند.

محمدی، تاثیر برگزاری 190 دوره آموزشی مختلف اجرا شده را در جذب هنرجویانی که غالبا از نسل جوان هستند قابل توجه دانست.

به گفته وی، رشته های منبت چوب، معرق چوب، طراحی سنتی، چاپ باتیک، گلیم و ورنی بافی، سفالگری و نقاشی روی سفال، جواهرسازی سنتی و نگارگری و تذهیب از جمله رشته‌های آموزشی ارائه شده در سال جاری هستند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان امسال شاهد آموزش دیدن حدود سه هزار هنرجو در رشته های مختلف باشیم.

نظر شما