استاندار آذربایجان شرقی:

۲۷دی نماد احساس مسوولیت دانشگاهیان در قبال اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۹:۰۰
کد خبر: ۸۴۰۳
۲۷دی نماد احساس مسوولیت دانشگاهیان در قبال اسلام، انقلاب و ولایت‌فقیه است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 27دی‌ماه سال 1365 نماد احساس مسوولیت جامعه دانشگاهی در قبال سه ارزش بزرگ اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز احمد علیرضا بیگی در مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد شهدای بمباران کارگاه دانشكده فنی دانشگاه تبریز ضمن بیان این مطلب افزود: این سه ارزش در میان تمامی شهدای انقلاب اسلامی مشترک است و به عنوان معروف­های اسلام یاد می شود و مقابله با آنها سه منکر نابخشودنی به شمار می آید.

وی با یادآوری حماسه­آفرینی هایی شهدای 27 دی سال 1365 دانشکده فنی دانشگاه تبریز از این روز به عنوان برگ زرینی در تاریخ مجاهدت های دانشگاهیان ایران اسلامی یاد کرد و گفت: لازم است این حادثه بزرگ در صحیفه دانشگاه ثبت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ملت ایران به فضل الهی و با بصیرت تمام سرمایه­ها را از این رهگذر و انقلاب اسلامی به دست آورده­اند، خاطرنشان کرد: 27 دی سال1365 ادامه همان راه و مسوولیت دانشگاهیان در 16 آذر سال 1332 و حرکتی مبتنی بر آگاهی و بصیرت بوده است که زمانی در صحنه نبرد و دفاع مقدس بود و اکنون نیز با شهادت و جانفشانی و ایثارگری­های شهریاری­ها و علیمحمدی­ها در صحنه جهاد علمی تداوم یافته است.

وی حذف فیزیکی دانشمندان کشورمان را حرکتی از روی ضعف و ناتوانی خواند و گفت: استکبار همه راه های خود را آزموده و شکست خورده و امروز به حذف فیزیکی روی آورده اند.

بیگی با بیان اینکه کاروان شهدای 27 دی ماه در گذر زمان به حرکتی پرشتاب و توفنده برای پیشرفت ایران اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که امروز جامعه دانشگاهی با بصیرت برای پیشرفت کشور گام بر می ­دارد و با حضور در صحنه­های مختلف قابلیت­های خود را به نمایش می­گذارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کسانی که در مقابل این ارزش­ها قرار می­گیرند باید از شهدا احساس شرم کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که دشمنان استکباری و صهیونیستی از آنها به عنوان سرمایه­هاس خود یاد می­کنند باید متوجه اشتباه خود باشند.

بیگی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز و شهدای اخیر جامعه دانشگاهی کشور بر ثبت تاریخی 27 دی سال1365 تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز