استاندار آذربایجان‌شرقی:

ثبات نسبی بر بازار تبریز حاکم است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۱۸:۰۰
کد خبر: ۸۶۳
ثبات نسبی بر بازار تبریز حاکم است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود انتظار شوك در بازار در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد ثبات نسبی در بازار تبریز هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز احمد علیرضابیگی در نشست ستاد هدفمندی یارانه ها ضمن بیان این مطلب افزود: آثار مثبت مدیریت بر مصرف به واسطه اصلاح قیمت ها در راستای هدفمندی یارانه ها در میان خانوارهای استان مشاهده می شود.

وی تاكید كرد: با وجود ورود حجم بالای نقدینگی به جامعه تورمی در جامعه رخ نداد و همراهی خوبی را از سوی مردم شاهد هستیم.

بیگی یادآور شد: در زمینه پرداخت‌های بانكی دغدغه‌ای وجود دارد كه نحوه مصرف و مدیریت مبالغ هدفمندی یارانه‌ها در جامعه به چه نحوی صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاكید بر عادی شدن مراجعات مردمی به بانك‌ها گفت: با توجه به عادی شدن وضعیت و گزارشات مربوطه ساعات كار بانك‌ها به روال عادی بازخواهد گشت.

وی بر ارتقای بهره وری و افزایش كیفیت به خصوص در مورد نان تاكید كرد و از مدیران خواست در خصوص اعمال سلیقه در خصوص كرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری كنترل بیشتری داشته باشند.

بیگی بر لزوم حمایت از شهرداری تبریز در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاكید كرد و گفت: وعده 50 اتوبوسی كه قرار است به شهرداری تحویل شود در آینده نزدیك محقق خواهد شد.

وی گفت: مراجعات به حمل و نقل شهری تا 40 درصد در حال افزایش است و سهم یك میلیاردی شهرداری تبریز سریع‌تر به این ارگان تزریق خواهد شد.

بیگی با تاكید بر لزوم رعایت بهره‌وری در واحدهای تولیدی تاكید كرد: واحدهایی از جمله نانوایی‌ها باید كیفیت خود را افزایش دهند و در حال حاضر ذائقه مردم میزان كار این واحدها و فعالیت آنها را هدایت می‌كند.

وی بخش صنعت را با توجه به اصلاح قیمت حامل های انرژی، نیازمند توجه بیشتری دانست و نسبت به مدارا با واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای تاثیرپذیر از تغییر قیمت حامل های انرژی تاكید كرد.

بیگی افزود: اعطای تسهیلات به این بخش متضمن تامین منفعت این بنگاه های تولیدی برای ادامه فعالیت است.

وی با تاكید بر ادامه ثبت‌نام از افرادی كه در صدد برخورداری از یارانه‌ها هستند، اظهار داشت: ستاد متمركزی به مسوولیت فرمانداری تبریز تشكیل خواهد شد و مردم برای ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ها و رفع اشكالات موجود به این ستاد در محل فرمانداری تبریز مراجعه خواهند كرد.

نظر شما