در یادداشتی از استاندار آذربایجان غربی

تعارض انقلاب اسلامی و غرب، تقابل انسان محوری و خدا محوری است

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۸:۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۱۸۵
تعارض انقلاب اسلامی و غرب، تقابل انسان محوری و خدا محوری است
استاندار آذربایجان غربی با انتشار یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس تعارض انقلاب اسلامی و غرب را تقابل انسان محوری و خدا محوری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از ارومیه، وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس یادداشتی منتشر کرد که مشروح آن به قرار ذیل است:

در سال‌های نه چندان دور اتفاق غریبی در جغرافیای مبارک ایران عزیز رخ داد كه سال‌های سال در ذهن و دل ملت ایران غلیان خواهد كرد و برای نسل‌های مكرر ذخیره‌ای تمام نشدنی است.

دفاع مشروع ملت ایران از اصول اسلامی، تمامیت ارضی و انقلاب مردمی خویش نقطه عطفی در تاریخ معاصر رقم زد. بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد و امید و باور به پیروزی محور حق را در بین ملل مظلوم قوام بخشید. جنگ 8 ساله زن و مرد ایرانی علیه تمامیت كفر و الحاد بود. همه خصم در مقابل ایده و آرمان ایرانیان صف آرایی كرده بودند. منظور دشمن، شكست تفكری بود كه به مقابله اندیشه غیر دینی حاكم بر جهان رفته بود. ایشان چشم دیدن قامت رعنای اسلام را در منظومه بی دینی موجود نداشتند.

چهار سده و نیم تلاش فكری و مجاهدت تمام جریان اندیشه‌ای در غرب علیه مسیحیت و دین مداری به بار نشسته و میوه‌های آن چیده شده و تئوری سفارش داده شده «پایان تاریخ» برآیند چنین فرآیند غلطی بود. مفاهیم سنتی معانی خود را از دست داده بودند. زمان و مكان هویت خود را باخته و همه چیز همین هویت غربی بود.

به یكباره نهضتی دینی به رهبری مرجعیت مذهبی، آن هم در كشوری كه پیش قراول غربی شدن در منطقه بود جشن پیروزی بر مذهب را به یک نگرانی عمیق تبدیل كرد. شوک انقلاب اسلامی، طلسم ترویج بی دینی جهان را شكست، بر پیكره سكوریسم ترک انداخت و نور و نشاط در دل رهروان حقیقت الهی دمید و روح بزرگ نهضت امام خمینی(ره) كالبد زوار دررفته و نحیف دین مداری را ترمیم كرد لذا همه متدینین عالم وام دار بنیان گذار جمهوری اسلامی هستند چرا كه موج برآمده از حركت امام(ره) همه پیروان ادیان الهی را جان تازه ای بخشید و خط جدیدی در دنیا پدید آورد.

تعارض انقلاب اسلامی و غرب، تقابل انسان محوری و خدامداری است و از قضا سبب اصلی نزاع غرب با نظام جمهوری اسلامی هم، پای فشردن ملت ایران بر اصول مترقی اسلام است. بهانه هایی همچون حقوق بشر، آزادی بیان، حقوق زنان، پرونده هسته‌ای و... همگی برای تحت فشار قرار دادن حكومت ایران برای عدول از اسلام است.

سیستم لیبرال دموكراسی نمی‌خواست اولاً نهضتی دینی آن هم از نوع اسلامی در ایران پای بگیرد و ثانیاً تبدیل به یک نظام مستقر و ایده برتر جهانی شود. لذا تمام تلاش خود را بر آسیب رساندن به این حكومت آغاز كرد. حركت‌های قومی، تحركات احزاب مخالف، ترور شخصیت‌ها، كودتا و نهایتا تشویق صدام برای حمله به ایران همگی در این راستا ارزیابی می‌شود.

آغاز حمله بعثی‌ها به ایران ممكن است برای صدام آب و خاک و نان به ارمغان می‌آورد اما برای غربی‌ها هدف شكست یک نظام دینی و انهدام یک تفكر نو و البته جذاب برای ملل جهان خصوصاً كشورهای اسلامی بود كه می‌توانست ستون‌های خیمه آنان را به لرزه درآورد.

نظام فكری غیر الهی و ضد انسانی لیبرال دموكراسی پس از پشت سر گذاشتن شوروی و ماركسیسم ضد خدا و نسل بشر، در آرزوی خدائی بر جهان بود. امپراطوری آمریكا داشت جهان شمول می‌شد، اما ایران با گذشته غرور انگیز و حال افتخار آمیز خود در منطقه‌ای مهم و راهبردی به نام خاورمیانه سر برآورده و البته این بار با بیرق دین و حاكمیت مذهب در میان بشریت می‌خواهد هیمنه شیطانی آمریكا را بشكند. غربی‌ها به خوبی این موضوع را دریافته و البته در سه دهه گذشته به مقابله با آن برخاسته‌اند. تحمیل جنگ 8 ساله كه به انهدام زیرساخت‌های كشور، تضعیف نیروی انسانی انقلاب و كند كردن دستیابی به آرمان‌ها و اهداف نهضت انجامید، در تحقق این راهبرد تعریف می‌شود.
ابهّت دو ابرقدرت كه به تعبیر امام(ره) در جنگ شكسته شد، صرفاً ساز و كار نظامی آنان را شامل نمی‌شود بلكه از همه مهمتر، تحقیر هژمونی نظام سلطه بر جهان بود كه در دفاع مقدسِ ملت ایران به چالش جدی كشیده شد.

رهبری فرزانه انقلاب تهدیدهای ،آمریكا علیه ملت ایران را نشانه ضعف گفتمانی غرب در برابر عظمت آموزه‌های دینی و انقلابی جمهوری اسلامی می‌داند.

فرسودگی فلسفه غربی برای حیات امروز بشر و غایت و سعادت انسان‌ها، حیثیت معرفتی آنان را به باد داده و بشر امروز به‌دنبال حقیقت جدیدی در عالم می‌گردد.

رژیم بعثی عراق در نقش ابزار دست استكبار برای آسیب رساندن به شجره طیبه‌ای كه در پی تحقق آرمان‌ها و باورهای دینی در جهان خسته از مادیات بود، دست به حمله به ایران زد.

امروز انقلاب اسلامی پس از سی و سه سال پایداری و مقاومت، همچنان بر سر اهداف اولیه انقلاب ایستاده و غرب را به عقب نشینی وادار كرده است. نگاه جدید جهان اسلام به جبهه كفر، بیداری اسلامی، آرمان فلسطین، پدیده‌ای مبارک به نام جبهه مقاومت و حزب الله، همه از نتایج سحر انقلاب اسلامی است.

جنگ ما نه برای خاک، بلكه برای دفاع از باورهای دینی بود از آن روی دفاع مقدس نام گرفت. نبرد اسلام و كفر تمامی ندارد لذا از شكلی به شكل دیگر تغییر چهره می‌دهد. امروز نیز مردم ایران در یک نبرد تمام عیار اقتصادی و فرهنگی با غرب هست.

مقام معظم رهبری از سویی در چند سال گذشته شعارهای محوری سال را در جهت تقویت اقتصاد كشور برگزیده و از سوی دیگر بالاترین اقتدارها را اقتدار فرهنگی نامیده‌اند.

هوشیاری و جدیت همگان و آحاد ملت در این برهه از تاریخ خطیر كشور یک ضرورت است. همه باید در صحنه برای دفاع از دست آوردهای انقلاب حاضر و گوش به فرمان حضرت آقا باشند.

این باور عمیق و قلبی مردم ایران یک حقیقت است كه اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید هیچ آسیبی به مملكت نخواهد رسید.

ان شاءا...
وحید جلال زاده

نظر شما