رییس مرکز ملی فرش ایران:

فرش‌‎های دستباف آذربایجان غربی شهرت جهانی دارند

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۹:۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۲۳۵
فرش‌‎های دستباف آذربایجان غربی شهرت جهانی دارند
رییس مرکز ملی فرش ایران به استاندار آذربایجان غربی گفت: فرش‌های دستباف این استان شهرت جهانی داشته و توسعه صادرات این فرش‌ها ضروریست.

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی امروز با حضور در محل نماشگاه‌های بین المللی تهران از بخش‌های مختلف بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران و به‌ویژه غرفه آذربایجان غربی بازدید و با تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف استان دیدار و گفت‌وگو كرد.

جلال زاده همچنین در دیدار با محمدباقر آقاعلیخانی رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به جایگاه تولید فرش دستباف استان در كشور و به‌ویژه فرش نقش ریزماهی خوی و افشار تكاب گفت: فرش‌های دستباف آذربایجان غربی شهرت جهانی دارند كه با فراهم شدن زمینه لازم برای توسعه صادرات بخش قابل توجهی از فرش‌های تولیدی استان به كشورهای مختلف صادر خواهند شد.
 
در این دیدار محمدباقر آقاعلیخانی رییس مرکز ملی فرش ایران با اظهار خرسندی از برپایی نمایشگاه فرش دستباف گفت: در حال حاضر فراکسیون فرش مجلس در حال شکل گیری است و همچنین توافقی با شهرک‌های صنعتی برای تامین مواد اولیه بافت قالی ایرانی صورت گرفته است.

وی افزود: اعزام هیات‌های تجاری در مورد رایزنی برای گسترش بازارهای هدف صادراتی فرش دستباف از جمله کارهایی است که روز به روز در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه امسال 15 نمایشگاه فرش دستباف در خارج از کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: تا پایان سال پنج طرح فرش دستباف در سازمان مالکیت‌های معنوی به ثبت می‌رسد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه که با حضور بیش از 500 تولید کننده و صادرکننده داخلی برگزار می‌شود تا هشتم مهر ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه فرش با هدف تجمیع بافندگان و تاجران در یک مجموعه و ارایه دستاوردهای نوین در این زمینه برپا شده است و متقاضیان و عرضه کنندگان می‌توانند در فضایی مناسب به داد و ستد بپردازند.

نظر شما