گزارش ویژه برنا/

برنامه‌های هفته منابع طبیعی با شعار ˝منابع طبیعی با مردم و برای مردم˝ اجرا می‌شود

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۳:۳۹:۲۳
کد خبر: ۱۶۹۵۷۷
برنامه‌های هفته منابع طبیعی با شعار ˝منابع طبیعی با مردم و برای مردم˝ اجرا می‌شود
علی پیرمرادی افزود: در برنامه‌های این هفته از پتانسیل مردمی در راستای حراست از عرصه‌های طبیعی استفاده بیشتری خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در آذربایجان غربی گفت: برنامه های هفته منابع طبیعی با شعار "منابع طبیعی با مردم و برای مردم" اجرا می شود.

علی پیرمرادی افزود: در برنامه های این هفته از پتانسیل مردمی در راستای حراست از عرصه های طبیعی استفاده بیشتری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در هفته منابع طبیعی امسال سعی می کنیم در غرس نهال و درختکاری افزایش مشارکت های مردمی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امسال بیش از 300 هزار اصله نهال در سطح استان توزیع می شود که توسعه فضای سبز و درختکاری از مهمترین اصول ما در غرس نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: دیدار با استاندار آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، برگزاری جشن درختکاری با حضور دانش آموزان در یکی از مدارس ارومیه و شهرستان های استان، برگزاری همایش منابع طبیعی با حضور اقشار مختلف مردم، نهادها و سازمان های مردم نهاد، برگزاری همایش کوهنورد، تجلیل از نمونه های عرصه های منابع طبیعی از جمله برنامه ما در این هفته است.

پیرمرادی نهالکاری در اماکن متبرکه، کاشت نهال در پادگانهای آموزشی استان با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری همایش علمی، پژوهشی در دانشکده منابع طبیعی با حضور دانشجویان و اساتید و برگزاری نمایشگاه یک روزه منابع طبیعی با هدف معرفی تجهیزات یگان حفاظت در برخورد با متصرفان و متخلفان از دیگر برنامه های این هفته اعام کرد.

وی اظهار کرد: در 11 اسفند نیز خودروهای یگان حفاظت این اداره کل در ارومیه رژه می‌روند.

آذربایجان غربی دو میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 110 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد که بیشتر این جنگل ها در شهرستان سردشت و پیرانشهر قرار دارد.

هفته منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز می شود و تا 21 اسفند ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز