استاندار و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاكید كرد:

ضرورت احداث شهرك های اشتغال برای آموزش مهارت های شغلی و اشتغالزایی محبوسین آزاد شده از زندان

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۹:۲۶:۴۷
کد خبر: ۲۳۰۳۵۲
ضرورت احداث شهرك های اشتغال برای آموزش مهارت های شغلی و اشتغالزایی محبوسین آزاد شده از زندان
استاندار آذربایجان غربی خواستار احداث شهرك های اشتغال و كسب و كار در جهت اشتغالزایی و آموزش مهارت های شغلی به محبوسین آزاد شده از زندان شد.

استاندار آذربایجان غربی خواستار احداث شهركهای اشتغال و كسب و كار در جهت اشتغالزایی و آموزش مهارت های شغلی به محبوسین آزاد شده از زندان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان كه عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، خواستار تقویت مراكز، سازمانها و تشكلهای فعال در زمینه مراقبت بعد از خروج زندانیان در استان شد و افزود: ضروری است در زمینه توانمندسازی، آموزش مهارت های شغلی و ایجاد فرصت های شغلی برای محبوسین آزاد شده از زندان سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد چرا كه اگر زندانی آزاد شده از زندان نتواند زندگی خود را اداره كند امكان ارتكاب جرم و بازگشت دوباره به زندان وجود خواهد داشت.

سعادت ادامه داد: محبوسین آزاد شده از زندان بعلت عدم اعتماد به نفس و همچنین عدم اعتماد جامعه به آنها در بازگشت به شرایط عادی زندگی دچار مشكلات و چالش هایی می شوند كه لازم است در زمینه مراقبت ها و حمایتهای روانی این افراد بیشتر كار شود تا فرد بتواند در انطباق خود با محیط جدید دچار بحران نشود.

وی، احداث شهركهای اشتغال را از دیگر اقدامات موثر برای تسهیل بازگشت محبوسین آزاد شده از زندان به زندگی عادی و جامعه عنوان كرد و گفت: ایجاد این نوع از شهرك های اشتغال یك نوع سرمایه گذاری زیربنایی در استان است كه سهم بسزایی در كاهش التهاب و اضطراب محبوسین آزاد شده از زندان در ورود به جامعه و بازار كار ایفا می كند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند احداث و پیشرفت فیزیكی اردوگاه ترك اعتیاد زارعان خوی افزود: به علت تغییرات مستمر در نقشه این پروژه، شاهد تاخیر در تكمیل طرح هستیم كه مقرر شده نقشه نهایی تهیه و تكمیل طرح تداوم یابد.

سعادت با بیان اینكه ریشه اكثر جرایم مرتبط با پدیده شوم مواد مخدر است نیز گفت: باید با برنامه ریزی‌های دقیق و اصولی و همكاری اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و همچنین مشاركت مردم، در جهت مقابله با شیوع مصرف، فروش و قاچاق مواد مخدر اقدامات جدی انجام گیرد.

وی همچنین از تلاش های اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به جهت عملكرد مناسب در ماموریت های محوله تقدیر كرد.

سعادت در ادامه با بیان اینكه در آستانه تنظیم بودجه سال 94 و قانون برنامه ششم توسعه هستیم نیز گفت: از دستگاههای اجرایی استان انتظار داریم بصورت جدی مسائل و مشكلات خود و همچنین هزینه های مورد نیاز برای رفع این مسایل را احصاء و آن را به معاونت برنامه ریزی استانداری ارائه دهند تا در بودجه سال 94، این موارد لحاظ شود.

گفتنی است، در این جلسه سردار شرفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز گزارشی از عملكرد شورا در شش ماهه نخست سالجاری ارائه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز