سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در نشست خبری:

توسعه افقی در شهر ارومیه ممنوع است

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۹:۰۲:۳۷
کد خبر: ۲۵۳۶۳۷
توسعه افقی در شهر ارومیه ممنوع است
محمدی: توسعه افقی باعث ازدیاد هزینه ها ، کاهش خدمات رسانیها وکاهش سرمایه گذاری درسطح شهر می شود .

رئیس کمسیون عمران، برنامه ریزی و حمل نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه از تحقق 80 درصدی بودجه 93 شهرداری ارومیه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش برنا از ارومیه :دکتر میرعلی محمدی در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه اکنون مساحت محدوده شهر ارومیه 5/10 هزارهکتار است، اظهار کرد: طی سال 91 تاکنون نزدیک به 900 هکتار به محدوده شهر ارومیه اضافه شده که بیشتر این افزایش نیز در منطقه دو شهری اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بر اساس سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر ارومیه در رابطه با طرح تفصیلی توسعه افقی در شهر ارومیه ممنوع است، بیان کرد: توسعه افقی باعث ازدیاد هزینه ها ، کاهش خدمات رسانیها وکاهش سرمایه گذاری درسطح شهر می شود .

وی با اشاره به تحقق بودجه سال 93 شهرداری ارومیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه شهرداری ارومیه از دوبخش نقدی و سرمایه گذاری تشکیل یافته است که در طی سال 93 در بخش سرمایه گذاری 90 درصد بودجه تحقق یافته و در بخش نقدی با رقم بسیار پایین روبه رو هستیم.

سخنگوی شورا در ادامه با اشاره به اهم مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه در دوماه گذشته، بیان کرد: ساخت پارک بانوان در محل باغ حلاوت کار در ابتدای جاده چی چست، افزایش پروازهای داخلی شهر ارومیه وبرقراری ارتباط هوایی با کشور ترکیه به صورت سه پرواز درهفته ، رفع نواقص و مشکلات آزاد سازی املاک و معابر، کاشت درختان مثمر و غیر مثمردر حاشیه کمربند سبز ارومیه، استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و صاحبنظران در خصوص معماری شهر ارومیه، مکان یابی و شناسایی مساجد شهر، ساخت روگذر تقاطع غیرهم سطح امامت، اختصاص اعتبارات لازم برای ورزش های حرفه ای چون اختصاص 40 میلیون ریال به ورزش دو میدانی، تهیه نقشه های ساختانی برای حفظ درختان حاشیه خیابان ها قبل از ساخت، تامین سرویس های بهداشتی در امکان عمومی قبل از ساخت ساختمان ها، خرید 5 دستگاه برف روب و 5 دستگاه نمک پاش از جمله مصوبات شورای اسلامی در دو ماه گذشته است.

رئیس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در سال 93روند آزاد سازی املاک بدلیل انجام پروژه های عمرانی به کندی صورت گرفت، بیان کرد: در تلاشیم تا پایان سال جاری امکانات عملیات آزاد سازی املاک عطایی، دربند کاوه، تعاون ، بازار نشاط ، آزاد سازی املاک محله آغداش به منظور ساخت فضای سبز و آزاد سازی املاک در تقاطع غیر هم سطح مدرس به منظور ساخت زیر گذر تا پایان سال جاری هر زودتر فراهم شود.

وی با اشاره به انجام مکان یابی برای ساخت حوزه علمیه بزرگ شهر ارومیه ، اظهار کرد: مقرر شده که بزرگترین حوزه علمیه شهر ارومیه به صورت مجتمع و مجهز به تمام امکانات در شهر ارومیه ساخته شود و برای این منظور اکنون در حال مکان یابی برای ساخت این حوزه علمیه هستیم.

دکتر محمدی با اشاره به آلودگی شهر ارومیه و اینکه علت اصلی این آلودگی تردد خودروها و در نتیجه ترافیک شهری است، بیان کرد: شورای اسلامی شهر ارومیه برای رفع آلودگی شهر برنامه های چون نوسازی ناوگان فرسوده شهری، الزام تاکسی ها و اتوبوس ها برای انجام معاینه فنی ، ارتقاء انرژی نو و تجدید ناپذیر و الزام اجرایی شدن نصب برچسب معاینه فنی بر روی خودرو ها را در سال 94 عملیاتی کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز