در محکومیت در توهین مجله فرانسوی؛

بیانیه اصحاب رسانه آذربایجان غربی در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر رحمت

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۳:۴۴:۵۱
کد خبر: ۲۵۵۴۰۲
بیانیه اصحاب رسانه آذربایجان غربی در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر رحمت
جمعی از اهالی رسانه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجار از اعمال تروریستی در همه جای دنیا، توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت (ص) را محکوم کردند.

برای همه آزاداندیشان به ویژه صاحبان فکر و قلم در جمهوری اسلامی ایران، این یک اصل مسلم است که توهین به همه ادیان توحیدی محکوم و مطرود بوده و نتیجه‌ای جز افزایش تنش و افراط‌گرایی در لایه‌های مختلف و اشکال گوناگون ندارد.

جمعی از اهالی رسانه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجار از اعمال تروریستی در همه جای دنیا، توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت (ص) را محکوم کردند.

به گزارش رسانه ها متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و ما أرسلناک إلا رحمة للعالمین»/ سوره انبیاء، آیه ۱۰۷

حوادث تروریستی اخیر در کشور فرانسه و در محل دفتر نشریه «شارلی ابدو» و پس از آن، توهین مجدد این نشریه به ساحت مبارک و نورانی پیامبر رحمت و مهربانی، نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، یک بار دیگر اذهان عمومی ملت‌های آزاده جهان به ویژه مسلمانان را به آنچه در معادلات سیاسی جهان غرب می‌گذرد، معطوف و متوجه کرد.

در شرایطی که انتقادات نسبت به روند مداخلات نظامی خونین آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن در غرب آسیا به ویژه در عراق و سوریه روز به روز افزایش یافته و برجسته‌تر می‌شود، وقوع یک حادثه تلخ و غیرقابل دفاع در دفتر نشریه‌ای که از قضا سابقه توهین‌های گذشته به اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را در کارنامه خود دارد و پس از آن بازنشر کاریکاتور توهین‌آمیز به رسول اعظم(ص)‌ این سؤال را پیش روی افکار عمومی جهان و صاحبان ایده‌های مستقل قرار می‌دهد که ارتباط میان این وقایع چیست و این رویدادها با چه نیتی و از کجا طراحی و هدایت می‌شود؟! به ویژه اینکه بلافاصله پس از وقوع این حوادث، سران کشورهایی که خود بزرگترین حامیان سیاسی و پشتیبانان لجستیکی گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه بوده‌اند، دوشادوش نخست‌وزیر رژیم نامشروع و کودک‌کش صهیونیستی، دست به راهپیمایی اعتراض‌‌آمیز زده و ترور روزنامه‌نگاران را محکوم می‌کنند! قرینه‌ای که بیش از پیش، از وجود یک سناریوی مشکوک در پشت پرده حوادث اخیر خبر می‌دهد. در این رابطه، ذکر چند نکته ضروری است؛

۱. با وجود روشن بودن ماهیت حوادث و تحولات اخیر با توجه به قرینه‌های منطقی موجود؛ آنچه مسلم است اینکه حوادث اخیر در فرانسه که بهانه‌ای برای شروع موج جدید اسلام‌هراسی و توهین به آخرین فرستاده خداوند و خاتم پیامبران الهی شده است، بیش از هرچیز نتیجه سیاست ناصواب و بی‌سرانجام سران کشورهای غربی برای تروریست‌پروری در حوزه جهان اسلام است که با هدف کاهش حوزه نفوذ دین رحمت و مهربانی صورت می‌گیرد. اقدام خطرناکی که تاکنون بارها از سوی اندیشمندان مستقل و رهبران دلسوز در جهان اسلام و به ویژه در مواضع رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن هشدار داده شده است، به طوریکه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «در آینده نه چندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد.» اما گویا برای مدعیان اداره جهان و ایجاد نظم نوین جهانی، تا این حوادث تلخ تجربه نشود، راهی برای پی‌بردن به غلط بودن سیاست‌هایشان وجود ندارد!

۲. برای همه آزاداندیشان به ویژه صاحبان فکر و قلم در جمهوری اسلامی ایران، این یک اصل مسلم است که توهین به همه ادیان توحیدی محکوم و مطرود بوده و نتیجه‌ای جز افزایش تنش و افراط‌گرایی در لایه‌های مختلف و اشکال گوناگون ندارد. اسلام، دین مهربانی، تعقل و تفکر است که در کتاب آسمانی خود، پیروانش را به «جدال أحسن» با پیروان دیگر ایده‌ها دعوت می‌کند و بدیهی است که آنچه امروز در جهان، از بخش‌های اشغال شده عراق و سوریه تا دفتر نشریه شارلی ابدو می‌گذرد و خون انسان‌ها را به زمین می‌ریزد، نه تنها هیچ ارتباطی با دین رحمانی اسلام ندارد که از سوی مسلمانان اعم از شیعه و سنی محکوم بوده و در این میان، تنها دست‌پروردگان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی هستند که بر طبل تداوم این اتفاقات می‌کوبند.

۳. بررسی صحنه و پشت صحنه اتفاقات اخیر در منطقه غرب آسیا و نیز در کشور فرانسه، بیش از گذشته رعایت اخلاق حرفه‌ای و هوشیاری رسانه‌های داخلی و نیز رسانه‌های مستقل خارجی را در جهان اسلام و کل جهان می‌طلبد تا با اطلاع از سناریوهای طراحی شده، نسبت به ایفای رسالت حرفه‌ای خود برای روشنگری اقدام کنند. بدون شک، اتاق‌های فکر فعال در حوادث اخیر، به رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب چشم امید بسته‌اند تا ضمن همراه کردن بخش‌هایی از آنان با موج ایجاد شده توسط خودشان، به مدد نیروی تأثیرگذار رسانه، اهداف مدنظر خود را با موفقیت بیشتری دنبال کرده و افکار عمومی و بدنه جوامع را به سمت و سوی مورد نظر هدایت کنند.

اهالی رسانه و اصحاب قلم در جمهوری اسلامی ایران با سلایق و گرایش‌های گوناگون، ضمن ابراز تأسف از حوادث تروریستی روی داده در همه نقاط جهان از جمله پاریس، اقدام مزورانه و تحریک‌آمیز نشریه «شارلی ابدو» در توهین مجدد به ساحت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم می‌کنند و از عموم اندیشمندان، روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان در ایران، جهان اسلام و گستره گیتی می‌خواهند تا با هوشیاری و زمان‌شناسی، نسبت به محکومیت این اقدامات و تبیین دقیق پشت صحنه آنها اقدام کرده و خطر گسترش افراط‌گرایی را به سهم خود کاهش دهند.

این سنت تغییرناپذیر الهی است که دین خدا بر پهنه عالم مستقر خواهد شد و دل‌های هدایت‌پذیر و جان‌های تشنه حقیقت را سیراب خواهد کرد، حتی اگر بدخواهان و عروسک‌های دست‌ساز آنها راه دیگری را طی کنند.

نظر شما