با حضور دبیرکل حزب؛

اسامی اعضاء جدید کارگزاران سازندگی در آذربایجان غربی

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۶:۳۳:۰۶
کد خبر: ۲۶۰۵۵۲
اسامی اعضاء جدید کارگزاران سازندگی در آذربایجان غربی
دبیر کل حزب کارگزارن سازندگی کشور : بزرگداشت دهه فجر نباید در برپایی جشن ها و تحلیل هایی که تنها برای عده ای خوشایند است، خلاصه شود.

به گزارش برنا از ارومیــــه، غلامحسین کرباسچی در جلسه ای با اصلاح طلبان ارومیه برای معرفی اعضای جدید حزب کارگزاران سازندگی آذربایجان غربی، با حضور در خانه جوان ارومیه گفت: دهه فجر باید بهانه ای باشد برای ارزیابی کلی نظام؛ اگر در این ایام اهداف نظام بازخوانی و میزان موفقیت کسب شده در این راستا ارزیابی شود، به طور حتم اثر گذارتر و کارایی نظام افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ما، ارزیابی میزان موفقیت در رسیدن به اهداف است تا نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود؛ امام خمینی (ره) جمله معروفی داشتند که فرمودند اصلاح امور پس از پیروزی انقلاب اسلامی 50 سال به طول خواهد انجامید؛ شاید عده ای فکر می کردند که اصلاح کشور به دست رژیم جدیدی که دارای نیرو های انقلابی متدین، با ایمان و آزادی خواه است چرا باید 50 سال طول بکشد! یا شاید در ذهن خود می پنداشتیم که امام راحل برای کم کردن مطالبات از دولت تازه روی کار آمده به مصلحت چنین مطلبی را فرمودند؛ ولی گذر زمان ثابت کرد که الحق نیز برای اصلاح امور پس از انقلاب اسلامی به زمانی طبق فرموده امام نیاز است.

وی افرود: ساختار کشوری که قبل از انقلاب به لحاظ اقتصادی عقب مانده، از لحاظ سیاسی ساختاری غیر دموکراتیک و در روابط خارجی مشکلات فراوانی داشت، برنامه ریزی وسعی برای اصلاح امور می طلبید، اگر امروز جوانان ما در مورد اهداف انقلاب و علت وقوع انقلاب اسلامی سوال کنند، باید به گذشته برگشت و بررسی کرد که چقدر توانستیم موفق عمل کنیم.

دبیر کل حزب کارگزارن سازندگی کشور ادامه داد: باید بررسی کرد که آیا با آنچه که شعار می دادیم و آنچه که تحقق یافته فاصله داریم؟ نواقصات باید برطرف شود و نباید چشمان خود رابست.

باید برسی کرد که نظام تا چه اندازه مشکلات مردم را برطرف کند

وی با اشاره به اینکه، هر انقلابی دو دوره تثبیت و کارآمدی را سپری می کند، اذعان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قرار گرفتن در شرایط جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی به مدت 10 سال در دوره تثبیت قرار گرفت؛ اما مهمترین علل پایداری هر نظام، کارآمدی آن نظام است. کارآمدی مهمترین بحران برای یک نظام پس از روی کار آمدن می باشد. باید بررسی کرد و دید که آیا نظام مورد نظر تا چه حد توانسته به مشکلات مردم پرداخت کند. موفقیت در کارآمدی نظام یک جهاد فکری و تبادل اندیشه های سیاسی را می طلبد. اگر نتوانیم کارآمدی مناسبی در نظام ایجاد کنیم، دلبستگی مردم به انقلاب کاهش می یابد.

کرباسچی با تاکید بر اینکه، همه احزاب باید در یک فضای غیر امنیتی به تبادل افکار بپردازند، اظهار کرد: احزاب نباید به دنبال حذف فیزیکی یکدیگر باشند، حذف فیزیکی نه تنها اثر بخشی لازم را ندارد بلکه ممکن است نتیجه معکوسی نیز داشته باشد؛ همه احزاب باید برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در یک فضای غیر امنیتی به تبادل افکار بپردازند.

وی اظهار کرد: طی دوره گذشته هر گردهمایی که به منظور تبادل افکار در راستای توسعه کشور برگزار می شد، امنیتی تلقی می کردند؛ خوشبخانه در این دولت و دیدگاه شخص دکتر روحانی این مشکل وجود ندارد و فضا بازتر شده است. در این دولت که مروج بحث های گوناگون بوده و معتقد به بحث های صمیمانه است نمی توانیم مدعی شویم که افکار جناح یا حزبی خاص، حق مطلق است.

عملکرد و کارایی ضعیف در نظام اسلامی به مراتب بسیار مخربتر از یک کاریکاتور است

وی با بیان اینکه، نباید خود را ضمیمه قرآن و دین کنیم، گفت: نباید شکاف های ملی بیشتر از این شود؛ انقلاب ما انقلابی اسلامی و دینی است و باید کارآمدی یک نظام اسلامی را نیز داشته باشد. عملکرد و کارایی ضعیف در نظام اسلامی به مراتب بسیار مخربتر از یک کاریکاتور است؛ کم کاری ما توهین به اسلام به شمار می رود.

دبیر کل حزب کارگزارن سازندگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی خانه ملت، اذعان کرد: متاسفانه نمایندگانی در مجلس فعلی، به راحتی سوال از وزراء را مطرح کرده و به راحتی استیضاح و کارت می دهند؛ باید توجه کرد که این اقدامات بر مبنای سیاسی کاری است نه کارشناسی؛ دولت تدبیر و امید کمک مجلس در دوره آینده را می طلبد.

وی ادامه داد: انتخابات مجلس مهم است ولی نباید فعالیت اصلاح طلبان تنها به این امر معطوف و خلاصه شود؛ اصلاح طلبان به همفکری و بلوغ فکری در تمامی زمینه ها نیازمند هستند.

وی همچنین با اشاره به مناظره های برگزار شده در رسانه ملی، به این جمله بسنده کرد: مناظره های صدا سیما یک مناظره آزاد نیست و سخنان مطرح شده از طرفین با واقعیت ها متفاوت است.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم آذربایجان غربی در تحقق تبادل فکری به علت وجود احزاب، قومیت ها و گروه های مختلف، به خاطره ای از حضور خود در ارومیه سال 57 پرداخت و گفت: روز های پایانی بهمن ماه سال 57 در ارومیه حضور داشتیم و طی سخنرانی به مبارزه با رژیم پهلوی و حمایت از انقلاب اسلامی می پرداختیم؛ در همین ایام که در مسجد اعظم ارومیه در حال سخنرانی بودم، رژیم سابق مسجد اعظم بازار باش ارومیه را به توپ بست که با کمک آقای "صداقت پیشه" فرار کردیم.
لیست 17 نفره از اعضای جدید حزب کارگزاران سازندگی آذربایجان غربی به شرح ذیل است:


حمید صداقت پیشه (مبارز قبل انقلاب و دوست انقلابی غلامحسین کرباسچی)

محسن پور(فرماندا اسبق ارومیه در زمان اصلاحات) 

اسماعیل میرزایی ( عضو شورای کارگزارن در سال 75، دبیر جبهه مشارکت در طول 8 سال اصلاحات)

محمد سبحانی ( رییس سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی استان)

ناصر بشیر پور ( فعال اصلاح طلب)

مهدی اکرمی (دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکیان استان)

فوزیه حاجی زاده (کاندیدای کارگزاران سازندگی در مجلس ششم از شهرستان نقده، پژوهشگر و مولف)

بهمن پور علی ( اصلاح طلب فعال، رییس آموزش پرورش ماکو)

دکتر محمد صادق فیضی ( استاد دانشگاه در رشته مدیریت، اصلاح طلب فعال)

حاصل داسه ( نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس ششم)

رحمان بهمنش (نماینده مردم مهاباد در مجلس ششم)

مقصود اعظمی (نماینده نقده در مجلس ششم)

مهران صفری ( بخشدار پلدشت در دوره های قبل)

فرانک باریابی ( کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول کانون پرورش فکری کودکان)

علی قادری زاد ( رییس کارگزاران سازندگی اشنویه)

بهروز نور محمدی ( مسوول دفتر حزب کارگزاران استان از سال 74)

نظر شما