مدیرگروه علمی و فناوری ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه:

آغازعملیات اجرایی طرح کاهش ۸درصدی آب مصارف کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۷:۲۸:۲۸
کد خبر: ۲۶۰۵۹۱
آغازعملیات اجرایی طرح کاهش ۸درصدی آب مصارف کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه
مدیرگروه علمی و فناوری ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه: از فروردین سال آینده طرح کاهش 8درصدی آب مصارف کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه آغاز می شود.

مدیرگروه علمی و فناوری ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه گفت: از فروردین سال آینده طرح کاهش 8درصدی آب مصارف کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه آغاز می شود.

دکتر مسعود تجریشی مدیرگروه علمی و فناوری ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه در بازدید نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) از مناطق حاشیه دریاچه ارومیه با اعلام این خبر گفت: کنترل و مدیریت برداشت منابع آب حوضه دریاچه ارومیه و کاهش 40 درصدی میزان مصرف آب در کشاورزی در برنامه پنج ساله از مهمترین برنامه این ستاد است که در مرحله نخست این طرح از ابتدای سال آینده طرح کاهش 8 درصدی مصارف آب در حوضه بویژه در بخش کشاورزی آغاز می شود.

وی به اقدامات اولیه برای اجرای این مصوبه نیز اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاههای مسئول برای اجرای این طرح آمادگی لازم را دارند و در برنامه های ترویجی و آموزشی مشارکت روستائیان نیز قابل توجه می باشد.

دکتر تجریشی با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه این پهنه بزرگ آبی را به یکی از کانونهای تولید ریزگرد تبدیل ساخته است، افزود:گسترش دامنه این کانونهای و انتشار ریزگردها ساکنان استانهای همجوار دریاچه و حتی سایر مناطق کشور را تهدید می کند .

وی ادامه داد: در این فاجعه زیستی همراهی و مشارکت مدرم بسیار مهم است و باید از این ظرفیت در کنار برنامه های اجرایی دولت استفاده حداکثری را برد.

مدیرگروه علمی و فناوری ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه به بازدید نمایندگان فائو از دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: سازمان های بین المللی برای همکاری و کمک برای مهار این بحران علاقمند هستند و سعی داریم در کنار تجربیات داخلی از تجارب علمی و عملی سایر کشورها نیز در این طرح استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز