معاون اداری و مالی شهرداری خوی:

بودجه شهرداری خوی در سال نود ۱۸۴میلیارد ریال تعیین شد

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۲۲
بودجه شهرداری خوی در سال نود ۱۸۴میلیارد ریال تعیین شد
معاون اداری و مالی شهرداری خوی بودجه این شهر در سال نود را 184میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری خوی اکبرزاده معاون اداری و مالی شهردار این شهر امروز از افزایش 26.5 درصدی بودجه این شهر در سال 90 خبر داد و گفت: بودجه سال 90 شهرداری خوی 184 میلیارد ریال است که بیش از 122 میلیارد ریال آن در بخش عمران شهری هزینه خواهد شد.
 
معاون اداری و مالی شهردار خوی افزود: بودجه سال 90 شهرداری خوی بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها تدوین شد و با هدف تحقق "جهاد اقتصادی" به مرحله اجرا در می آید.

اکبرزاده ادامه داد: ظرف مهلت قانونی مقرر، بودجه پیشنهادی شهرداری برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد با هدفگذاری جهاد اقتصادی در کشور جهت گیری بودجه نیز به این سمت تغییر کند، گفت: بودجه شهرداری خوی بر اساس طرح چشم انداز کشور، سند برنامه پنجم توسعه، قانون هدفمندی یارانه ها و سیاست های کلان شورای اسلامی شهر تدوین شده است.

معاون اداری و مالی شهرداری خوی در مورد اهداف کلان بودجه سال 90 شهرداری خوی گفت: حمایت از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و جهاد اقتصادی، ارتقا و بهبود شاخصهای توسعه پایدار شهری، توسعه نظام برنامه ریزی و مدیریت شهری، ارتقای جایگاه آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات و سرمایه انسانی در عرصه مدیریت شهری سرلوحه تدوین بودجه بود.

وی اضافه کرد: رعایت عدالت اجتماعی در توسعه شهری، مدیریت هزینه در شهرداری و توجه ویژه به لزوم انضباط مالی و کنترل هزینه ها با در نظر داشتن اثرات اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، افزایش کارایی و بهره وری از طریق برون سپاری واگذاری امور به بخش خصوصی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و توجه به مدیریت تقاضای سفر از طریق توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه فناوری اطلاعات و حرکت در جهت تحقق شهرداری الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری شهروندان، پاسخگو بودن شهرداری از طریق افزایش نظارت و ارزشیابی برنامه و عملکرد، توجه به آموزش های مهارتی کارکنان و ارتقای سطح علمی آنها را نیز به صورت اهداف خرد در تدوین بودجه در نظر گرفته شده است.

وی بر اولویت های کاری سال 90 شهرداری خوی اشاره کرد و گفت: اتمام طرحها و پروژه های نیمه تمام، تعمیر و تکمیل فضاهای موجود به جای ایجاد فضای جدید، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه و افزایش درآمدهای پایدار، حمایت از حضور فعال بخش های خصوصی و تعاونی و حداکثر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی اولویت های اساسی ما خواهد بود.

اکبرزاده بودجه سال 89 را بیش از 145 میلیارد عنوان کرد و از تحقق صد درصدی آن خبر داد.

وی افزود: در سال 89 بیش از 67 درصد بودجه در بخش عمرانی و بقیه در بخش جاری هزینه شد که خوشبختانه با مدیریت شایسته همکاری شورای اسلامی شهر و تلاش همکاران صد درصد تحقق یافت.

معاون اداری و مالی شهرداری خوی ادامه داد: با توجه به بررسی بخش وسیعی از فرایند تصویب بودجه امسال در اسفندماه گذشته، قانون بودجه امسال متناسب با واقعیت های جامعه و با هدف کلی تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد اقتصادی به اجرا درخواهد آمد.

بنا بر گفته او بودجه برنامه یک ساله توسعه شهر را روشن می کند و با قانون بودجه منسجم ، هدفمند و متناسب با شرایط و توانمندی های قابل دسترس، بهتر می توان شتاب توسعه شهر را سال به سال افزایش داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز