لحظاتی پیش

وزیر امورخارجه وارد فرودگاه ارومیه شد

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۳:۴۱:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۷۹
وزیر امورخارجه وارد فرودگاه ارومیه شد
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در یک اجلاس سه جانبه بین‌المللی وارد فرودگاه ارومیه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ارومیه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان لحظاتی پیش به منظور شرکت در اجلاس بین المللی وزاری امورخارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان با استقبال استاندار و مقامات محلی وارد فرودگاه ارومیه شد.

ساختمان تاریخی شهرداری ارومیه در میدان انقلاب این شهر فردا برای نخستین بار میزبان مهمترین اجلاس بین المللی است که طی آن پیرامون موضوعات مهمی از جمله افزایش صادرات و تعاملات سه جانبه مرزی و بازگشایی مرز رازی خوی و کاپی کوی ترکیه تصمیم گیری خواهد شد.

صالحی در بدو ورود به ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران برگزاری این نشست را در ادامه بیانیه پایانی نشست 4 ماه پیش در استانبول ترکیه اعلام کرد و گفت: جایگاه ویژه و تاریخی شهر ارومیه در ابعاد سیاسی و مرزی موجب شد تا این اجلاس در این شهر برگزار شود و در این راستا علاقه مندیم با توجه به توانمندی استان ها اجلاس های مشابه بین المللی را در مراکز استان ها برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه امروز ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان به منظور فعال سازی مجدد مرز سرو از این منطقه نیز بازدید خواهد کرد.

بر اساس گزارش برنا، آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق ترکیه و آذربایجان، دارای چهار مرز زمینی بازرگان، سرو، تمرچین و رازی، بیشترین تعداد مرز تجاری با چند کشور را دارد و امید می رود با توجه مجدد دولت به پتانسیل های بین المللی مغفول مانده این خطه از کشور تحولات اقتصادی و اجتماعی روزافزونی را شاهد باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز