حضور هنرمندان ایرانی در سی چهارمین جشنواره بین‌الملی تئاتر ترکیه

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۲:۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۶۳
حضور هنرمندان ایرانی در سی چهارمین جشنواره بین‌الملی تئاتر ترکیه
هنرمندان ایرانی در سی چهارمین جشنواره بین الملی تئاتر گریسون در ترکیه حضور می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر گریسون پذیرای نمایش "چنگیزخان از دریاچه ارومیه به دریای سیه قدم گذاشت" از شهرستان ارومیه شد.

این جشنواره اردیبهشت امسال، با حضور گروه های تئاتر کشورهای خارجی و ترکیه در شهر گریسون برگزار شد.

در این جشنواره از کشور ایران نیز نمایش "چنگیزخان از دریاچه ارومیه به دریای سیه قدم گذاشت" به نویسندگی و کارگردانی ولی لطف‌دوخت به روی صحنه رفت و مورد استقبال پرشور تماشاگران مواجه شد.

این نمایش با دریافت لوح و تندیس جشنواره به خاطر نوآوری و خلاقیت و بار نمایشی قوی و اجرایی نو از روایت تاریخ مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین هنرمندان آذربایجان غربی با شرکت در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر بولونجاک در کشور ترکیه با تئاتر "نعره های چنگیزخان" در صحنه دهشت افریدند.

بر اساس این گزارش دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر بولونجاک نیز اردیبهشت ماه جاری در شهر ساحلی بولونجاک ترکیه با حضور گروه های داخلی و خارجی برگزار شد و از ایران هم گروه تئاتر آذربایجان غربی با نمایش تاریخی "نعره های چنگیزخان" به کارگردانی ولی لطف دوخت از شهرستان ارومیه به روی صحنه رفت.

این نمایش نیز با اجرای نو و پیشتاز از روایتی تاریخی در تئاتر دولتی بولونجاک از طرف تماشاگران و دولتمردان ترکیه حایز دریافت لوح تندیس جشنواره شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز