اصناف و بازاریان نمونه مهاباد تجلیل شدند

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۱:۵۱:۴۹
کد خبر: ۶۰۸۷۶
اصناف و بازاریان نمونه مهاباد تجلیل شدند
با حضور جمعی از مسوولان محلی طی مراسمی اصناف و بازاریان نمونه مهاباد تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، جعفرصادق اسكندری، رییس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی، امروز با اعلام این خبر در همایش اصناف و بازاریان مهاباد گفت: استان آذربایجان غربی در سال 89 رتبه اول نظارت و بازرسی اصناف را در کشور کسب کرد.

وی گفت: ایجادشهرک های صنفی، توسعه فروشگاه های زنجیره ای، تکمیل بانک اطلاعاتی اصناف و صدور پروانه های الکترونیکی از جمله رویکردهای این سازمان در سال جاری است.
 
اسکندری اظهار كرد: صادرات غیر نفتی استان آذربایجانغربی در سال 89، 830 میلیون دلار بوده است که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از 1میلیارد دلار افزایش یابد.

در ادامه این همایش دیزج نژاد، معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه پایدار نیازمند ظرفیت سازی و هدایت سرمایه به سمت ظرفیتهای ایجاد شده است که این مهم در مهاباد در حال وقوع است.

امام جمعه مهاباد هم با اشاره به نقش اصناف در برقراری عدالت اقتصادی در جامعه گفت: اصناف متعهد و مؤمن، با جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی در آرامش فضای اقتصادی جامعه نقش تأثیر گذاری دارند.

ماموستا سهرابی افزود: اصناف و بازاریان با حمایت مردم همواره پشتیبان نظام و آگاهانه در مقابل توطئه ها ایستادند.

محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این همایش هم گفت: بازار رقابتی و حضور فعال بخش خصوصی در سرمایه گذاری و تجارت، همگی زمینه تبدیل گمرک قضایی مهاباد به تجاری واحداث گمرک جدید در سه راهی دارلک را فراهم کرده است.

نماینده مردم مهاباد با اشاره به نگاه ویژه دولت در توسعه مهاباد گفت: پتروشیمی مهاباد بعنوان بزرگترین طرح صنعتی استان، راه آهن میاندوآب، مهاباد و بزرگترین کارخانه تب برفکی کشور از جمله اقدامات دولت خدمتگزار در منطقه است.

محمودزاده افزود: مردم و اصناف در سایه امنیتی که امروز به لطف نظام در منطقه ایجاد شده، مهاباد را بعنوان قطب تولید و تجارت در شمالغرب کشور مطرح کرده اند.

فرماندار مهاباد هم در این همایش اظهار كرد: تجار، بازرگانان و اصناف مهاباد با استفاده از ظرفیتهای تجاری شهرستان، علاوه بر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، سفیران فرهنگی مهاباد در ارتباط با مردم سایر استانها و حتی کشورهای همجوار هستند.

کاک درویشی یادآور شد: تمام تلاش دولت در منطقه برای توسعه اقتصادی در سایه امنیت بوجود آمده توسط نیروهای هوشیار نظامی و انتظامی است.

فرمانده سپاه پاسداران مهاباد نیز در این همایش با اشاره به اهمیت امنیت در توسعه اقتصادی گفت: اصناف و بازاریان بعنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد فعال، نیازمند فضایی آرام هستند که امروز با همت مردم و مسئولان، این فضا در مهاباد کاملاً ملموس است.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: سپاه و دیگر ارگان امنیتی با اقتدار کامل در مقابل هرگونه تهدید آماده هستند و همچون گذشته در خدمت به مردم و بازاریان مهاباد امنیت و آرامش را به آنان نوید می دهد.

رییس مجمع امور صنفی مهاباد نیز در این همایش یادآور شد: اصناف مهاباد دوشا دوش مردم در طرح هدفمند کردن یارانه ها، مؤثر و فعال حاضر شدند تا جراحی بزرگ اقتصادی کشور به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

وطمانی یادآور شد: امروز به برکت آرامش و امنیت خاطر ایجاد شده توسط نظام رشد و بالندگی اقتصادی در شهرستان مهاباد در حال رشد فزاینده ای است.

در پایان این مراسم از بازاریان نمونه و اصناف با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

نظر شما