امام جمعه خوی:

شورای نگهبان بارها كشور را از بحران نجات داده است

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۳۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۹۴۲
شورای نگهبان بارها كشور را از بحران نجات داده است
نماینده ولی فقیه در شهرستان خوی با اشاره به نقش شورای نگهبان در عبور دادن كشور از بحران‌ها بر اهمیت حفظ این جایگاه تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شكوری، امام جمعه خوی امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای فرهنگی دفتر شورای نگهبان این شهرضمن قدردانی از تلاش ها و فعالیت های دفتر شورای نگهبان و سایر مجموعه ها و کارگزاران دخیل در انتخابات سال گذشته اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است و رسالت های سنگینی را بر اساس قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی برعهده دارد.

وی با بیان این که شورای نگهبان نظام جمهوری اسلامی را بارها از بحران نجات داده است خاطر نشان کرد: شورای نگهبان با نظارت بر مصوبات مجلس، تفسیر قانون اساسی و اظهار نظر در زمینه صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و همچنین نظارت بر برگزاری صحیح انتخابات در طول سالیان متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته گره های مهمی را گشوده و نظام جمهوری اسلامی را بارها از بحران ها و معضلات نجات دهد.

امام جمعه خوی در ادامه به بیان وظایف اعضای شورای نگهبان پرداخت و گفت: حفظ بی طرفی، فراهم سازی مقدمات هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات، اعمال مرّ قانون، حفظ جایگاه و اُبهت دفتر شورای نگهبان و همچنین حفظ اسرار کاندیداها از جمله وظایف مهم دفاتر شورای نگهبان به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال از اعضای شورای فرهنگی دفتر شورای نگهبان خوی خواست: تبیین قوانین مربوطه در مجلات، روزنامه ها و سایر رسانه ها، تبیین وظایف نمایندگی مجلس، تحلیل دیدگاه های نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، توضیح رسالت و وظایف دفاتر شورای نگهبان و همچنین مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات را در طول چند ماه آینده مورد بررسی و تحلیل جدی قرار دهند.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان تعامل سازنده دفاتر شورای نگهبان با سایر مجموعه های مرتبط با اجرای انتخابات ازجمله فرمانداری و نیروی انتظامی را مورد تأکید قرار داد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام مهدی ولیزاده، مسؤول دفتر هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در خوی گزارشی از فعالیت ها و عملکرد دفتر در سال های گذشته را ارایه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز