دهمین نمایشگاه بین‌المللی و بازرگانی ارومیه آغاز به كار كرد

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۴:۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۲۹۷۶
دهمین نمایشگاه بین‌المللی و بازرگانی ارومیه آغاز به كار كرد
با حضور استاندار آذربایجان غربی دهمین نمایشگاه بین المللی و بازرگانی ارومیه در محل نمایشگاه های دایمی این شهرآغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی در مراسم آغاز به كار این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ها ظرفیت بسیار بالایی برای شناساندن قدرت اقتصادی هر کشورند.

وی افزود: تبدیل کردن شهر ارومیه به یک شهر بین المللی یکی از سیاست های کاری ماست و امیدواریم سال آینده کشورهای بیشتری در نمایشگاه مشارکت داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: 8 سال دفاع مقدس سبب شد تا از توسعه کشور فاصله بگیریم که امید است این فاصله را با همت بخش خصوصی و دولت کمتر کنیم.

جلال زاده اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه های علمی و اقتصادی جایگاه وسیعی برای خود باز کرده است به طوریکه در علوم هایتک رتبه سوم را داریم.

جعفر صادق اسکندری رییس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: شرکت نمایشگاه های ارومیه یکی از فعال ترین شرکت های نمایشگاه های کشور است که سالانه حدود 50 نمایشگاه برگزار می کند.

او اضافه کرد: معرفی و ارائه محصول، شناسایی بازارهای هدف، پیدا کردن مشتریان جدید و تبلیغات از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه هاست که موجب رشد و بالندگی کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه اختصاصی ایران در استانبول ترکیه که در 6 ماهه دوم سالجاری برگزار می شود یکی از بهترین نمایشگاه هاست که با مدیریت ارشد استان و برای اولین بار تشکیل می یابد.

امیر مسعود فاتحی عضو هیأت رئیسه شرکت نمایشگاه های بین المللی ارومیه در این جلسه افزود: یکی از راهکارهای مهم توسعه صادرات غیر نفتی، برگزاری نمایشگاه ها می باشد و آشنایی هرچه بیشتر مردم با این بخش دستیابی به اهداف برنامه توسعه کشور مبنی بر جهش در صادرات غیر نفتی را نزدیک تر می سازد.

وی با بیان اینکه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی ارومیه گامی موثر در راستای اهداف عالی استان است، خاطر نشان ساخت: این نمایشگاه با 102 شرکت از استان های کشور و 17 شرکت از ترکیه در 3600 متر مربع فضای بسته و 2000 متر مربع فضای باز نمایشگاهی برگزار می شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: با تداوم برگزاری این قبیل نمایشگاه ها می توان گام موثری برای شکوفایی تولید و صنعت برداشت و به امید خداوند یازدهمین نمایشگاه را سال آینده در سالن جدید با 2 برابر فضای موجود برگزار خواهیم کرد.

این نمایشگاه با مشارکت 102 واحد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه دایر شده است و مردم می توانند همه روزه از ساعت 17 الی23 از آن بازدید کننند.

در این نمایشگاه 16 نمایندگی از کشورهای مالزی، چین، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کره و ژاپن حضور دارند.

همچنین کشور ترکیه توسط شرکت وان با 17 واحد و با ارائه کالاهای مبل، توریسم و گردشگری تاسیسات، پوشاک، خمیر یوفکا، صنایع چوب و مواد غذایی در این نمایشگاه مشارکت دارد.

استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان، یزد، مازندران و گیلان استانهای مشارکت کننده در دهمین نمایشگاه بین المللی و بازرگانی ایران-ارومیه هستند.

مصالح ساختمانی، ماشین آلات سنگین و سبک، سیمان، تجهیزات نقشه برداری و کامپیوتر، صنایع غذایی، فرش دستباف و ماشینی، سیستم های سخت افزار و نرم افزار، تاسیسات حرارتی و برودتی، پوشاک، ایفون های تصویری و دوربین های مدار بسته و غیره از جمله گروه های کالایی هستند که در این نمایشگاه ارائه می شوند.

نظر شما