پیشرفت فیزیکی۴۰ درصدی شرکت پتروشیمی مهاباد

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۴:۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۲۹۸۳
پیشرفت فیزیکی۴۰ درصدی شرکت پتروشیمی مهاباد
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی مهاباد 40 درصد پیشرفت داشته، گفت: با بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی مهاباد برای سه هزار و 400 نفر اشتغالزایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز آذربایجان غربی، طرح پتروشیمی مهاباد‌‌‌‌‌‌ به منظور توسعه تولیدات پتروشیمیایی در كشور و ایجاد كار و اشتغال و تولید مولد و همچنین توسعه صادرات و استفاده بهینه از منابع گازی كشور و ایجاد ارزش افزوده بر روی سرمایه‌های ملی شكل گرفته است.

عملیات آماده سازی این طرح در سال 83 آغاز و عملیات اجرایی پروژه از سال 86 آغاز شده و ظرف یک سال گذشته چهل درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی در این ارتباط گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه های اقتصادی استان است که تاکنون 230 میلیون یورو از بانک صنعت و معدن تسهیلات ارزی برای خرید ماشین آلات و تاسیسات مورد نیاز آن پرداخت شده است.

جلال زاده افزود: با پیگیری هایی که در راستای گشایش خط اعتباری انجام دادیم 1120 میلیارد ریال به این پروژه از محل بانک ملی ایران تزریق شده که با این اقدام روند ساخت و ساز این طرح سرعت گرفته است.

وی با قدردانی از مجریان طرح پتروشیمی مهاباد اظهار کرد: با وحدت و همدلی که میان مسئولان اجرایی استان و شهرستان مهاباد وجود دارد پیش بینی می شود در سال 91 بهره برداری از این طرح ملی آغاز شود.

مجتمع پتروشیمی مهاباد در زمینی به مساحت 188 هکتار در قالب دو مجتمع تولیدی با 40 درصد پیشرفت در حال احداث است و با بهره برداری از آن سالیانه 300 هزار تن پلی اتیلنو 30 هزار تن بوتن یک تولید خواهد شد.

با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مهاباد برای سه هزار و 400 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز