خبرنگاران خوی از سوی امام جمعه این شهر تقدیر شدند

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۹:۵۸:۲۳
کد خبر: ۶۹۲۸۳
خبرنگاران خوی از سوی امام جمعه این شهر تقدیر شدند
امام جمعه خوی از تلاش و فعالیت‌های خالصانه و شبانه روزی خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان جامعه كه در بالا بردن سطح آگاهی عمومی مردم تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شكوری، امام جمعه خوی امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران این شهر انعكاس صحیح انقلاب ها و مبارزات حق طلبانه مردم، فعالیت گروه ها و احزاب، عملكرد مسوولان جامعه، انتقال خواسته و مشكلات مردم، ثبت حوادث جنگ ها را از جمله حوزه های پرمخاطره خبرنگار برشمرد كه می تواند با بردباری و سعه صدر مدیریت شود.

حجت الاسلام شكوری در عین حال تأكید كرد: بیشترین آسیب هایی كه متوجه خبرنگاران خدوم می شود معمولاً در حوزه های یاد شده اتفاق می افتد كه بعضا به بی مهری و آسیب خبرنگار ختم می شود.

وی معیار سنجش موفقیت خبرنگار را تحلیل صحیح او از واقعیات جامعه ارزیابی كرد و گفت: داشتن تخصص لازم در حرفه خبرنگاری، شناخت عمیق از جریان ها و مسائل سیاسی حاكم بر جامعه، قدرت تحلیل حوادث و رویدادها از معیارهای سنجش و رموز موفقیت خبرنگاران به شمار می رود.

امام جمعه خوی با تأكید بر رعایت خطوط قرمز و مصالح عمومی جامعه در مطبوعات خاطر نشان كرد: خبرنگاران و صاحبان جراید باید با استقلال فكر و اندیشه، صداقت در گفتار و مواضع، اجتناب از افراط و تفریط، بالا بردن سطح مطالعات علمی، دارا بودن بر روحیه تعاون و اعتقاد به مشاوره و همچنین تحمل بی مهری ها درجهت تلطیف فضای عمومی جامعه گام بردارند.

وی موج سواری را از آسیب های جدی مطبوعات و اصحاب رسانه دانست و اذعان داشت: سطح نگری و ساده اندیشی، تأثیر پذیری از فشارها و تهدیدات، مطرح ساختن مسایل جناحی و پیش داوری از آسیب های عرصه خبرنویسی است كه لازم است خبرنگاران با آینده نگری و بررسی پشت صحنه حوادث، در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی موضع گیری جامع و پخته داشته باشند.

نایب رییس مركز مدیریت حوزه های علمیه از خبرنگاران درخواست كرد: با حفظ قداست قلم و پای بندی به منافع عمومی جامعه از تجسس و ورود به حریم خصوصی اشخاص، مقدم داشتن اغراض صنفی بر مصالح عمومی، غلط نویسی و تحلیل های آبكی، سانسور و تحریف قلب حقایق و همچنین سرقت آثار دیگران جدا پرهیز كنند.

وی در ادامه دارا بودن بر تقوای سیاسی و پرهیز از افراط و تفریط را از رسالت های خبرنگاران عنوان كرد و گفت: خبرنگاران، صاحبان جراید و اصحاب رسانه با پای بندی به محاسن و مكارم اخلاقی، تعهد در بیان واقعیت ها، رعایت انصاف و عدالت، پای بندی به منافع و مصالح عمومی، رعایت بی طرفی در انعكاس اخبار و حقایق، داشتن روحیه نقد پذیری، امانت داری و راز نگهداری می توانند نقش بسزایی در تلطیف فضای عمومی جامعه ایفا كنند.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان از تلاش و فعالیت های خالصانه و شبانه روزی خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان جامعه كه در بالا بردن سطح آگاهی های عمومی مردم و خنثی كردن توطئه های استكبار نقش اساسی ایفا می كنند قدردانی كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز