استاندار: آذربایجان‌غربی حرف اول را در ترانزیت كالای كشور می‌زند

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۴:۵۰:۵۱
کد خبر: ۶۹۹۹۲
استاندار: آذربایجان‌غربی حرف اول را در ترانزیت كالای كشور می‌زند
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل اینکه تنها مسیر ریلی ایران به اروپا از مرزهای آذربایجان‌غربی عبور می کند این استان حرف اول را در ترانزیت کشور می‌زند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، استاندار در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان در ارومیه برگزار شد گفت: شتاب سازندگی و توسعه و آبادانی استان در دولت های نهم و دهم در آذربایجان غربی بسیار ملموس است.

جلال زاده افزود: در آذربایجان غربی به دلیل وجود وفاق و همدلی بین مردم و مسوولان شاهد توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه ای در بخش های صنعت ، عمران و آبادانی هستیم.

وی در این باره گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی چهره شهرها و روستاهای استان کاملا متحول شده است و می توان با جرأت گفت که امروز غبار محرومیت از چهره آذربایجان غربی زدوده شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در سه سفر دکتر احمدی نژاد و هیأت دولت به استان تصمیمات خوبی در راستای توسعه آذربایجان غربی گرفته شده که حاصل این مصوبات تبدیل آذربایجان غربی به کارگاه بزرگ سازندگی در تمام روستاها و بخش های محروم استان است.

جلال زاده گفت: این استان استعداد های بسیار ویژه ای دارد که در آبادانی کشور مؤثر است و با افتخار اعلام می کنیم این استان به جهت هم مرزی با سه کشور خارجی و به دلیل اینکه تنها مسیر ریلی ایران به اروپا از مرزهای این استان عبور می کند حرف اول را در ترانزیت کشور می زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این استان با دارا بودن سه میلیون نفر جمعیت و هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان جزو استان های منحصر به فرد کشور است و این موضوع سبب شده با دارا بودن پنج پایانه مرزی و گمرکات به عنوان ظرفیت بالقوه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کشور به شمار رود.

جلال زاده به میزان صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان صادرات غیر نفتی استان 830 میلیون دلار بود که طبق برنامه پنجم توسعه باید در سال اول به 850 میلیون دلار برسد ولی با پیش بینی های صورت گرفته و با هماهنگی با تجار و بازرگانان استان قصد داریم این میزان را به یک میلیارد و 200 میلیون دلار برسانیم.

وی ایجاد دومین شهرک مشترک دنیا در مرزهای استان با ترکیه ، کسب رتبه های برتر در تولیدات محصولات کشاورزی را از دیگر ویژگی های مهم آذربایجان غربی برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز