حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه اكسپو ۲۰۱۱ استانبول

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۵:۲۹:۲۰
کد خبر: ۷۰۰۱۶
حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه اكسپو ۲۰۱۱ استانبول
نشست بررسی حضور فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو 2011 استانبول در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی به نقل از اتاق بازگانی و صنایع و معادن استان، نشست بررسی حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران اکسپو 2011 استانبول با حضور معاونت استانداری آذربایجان غربی، رییس سازمان بازرگانی استان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و جمعی از فعالان واحدهای اقتصادی و تولیدی در محل سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.

جعفر صادق اسکندری رییس سازمان بازرگانی استان هدف از برگزاری این نشست را بررسی اهمیت حضور واحدهای اقتصادی استان در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران اکسپوی 2011 استانبول دانست و شرکت نمایشگاههای بین المللی آذربایجان غربی را یکی از شرکتهای فعال در رابطه با برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی برشمرد.

وی افزود: در سال 1389 درحدود 830میلیون دلار صادرات از استان آذربایجان غربی داشتیم که امیدواریم در سال جاری این رقم را به بالای یک میلیارد دلار برسانیم.

رییس سازمان بازرگانی استان برگزاری نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران اکسپوی 2011 استانبول را تجربه اول استان در این بخش دانست و حضور واحدهای صنعتی استان در راستای شناساندن و معرفی محصولات تولیدی خود را درخور توجه دانست .

وی همچنین تشکیل دومین میز ترکیه با محوریت استان آذربایجان غربی که به شکل کشوری در استان برگزار خواهد گردید را درخور توجه دانست.

فاتحی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضرورت شرکت و حضور بنگاه های اقتصادی در نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران اکسپوی 2011 استانبول را یکی از علل موفقیت واحدها از جنبه های گوناگون بازار یابی، یافتن مشتری جدید، آشنایی با تجار و بازرگانان ترک، معرفی محصولات تولیدی و برشمرد. 

وی تصریح کرد: باید بنگاه های اقتصادی در راستای دستیابی به بازار های جهانی به اتفاقات اخیر در عرصه جهانی نیز توجه ویژه ای داشته باشند. 

او برگزاری نمایشگاه را یکی از نمادهای اساسی در بازار یابی دانست و همزمانی برگزاری نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران در استانبول با نمایشگاه صنایع غذایی، بسته بندی و مد را یکی از برجستگی های حضور در این نمایشگاه برشمرد.

فاتحی فضاسازی مناسب، پرداخت به موقع مشوق های صادراتی، هموار نمودن راه تولید و صادرات را یکی از وظایف مهم مسوولان مربوطه دانست.

دیزج نژاد معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی نیز در ادامه این نشست بر لزوم شرکت بنگاههای اقتصادی در نمایشگاه بین المللی اکسپو 2011 استانبول را به لحاظ شرایط حاکم در کشور ایران تأکید كرد.

وی با اشاره به اینکه شناساندن توانمندی های استان برای ما ضرورت است گفت: باید شیوه سنتی و نگاه هایمان به بازارهای جهانی را تغییر دهیم.

دیزج نژاد هم مرزی استان آذربایجان غربی با سه کشور را ی فرصت بزرگ دانست و بر اهمیت استفاده از فرصتها و ظرفیتهای مرزی بودن تأکید كرد.

او در عین حال بر پرداخت به موقع سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تأکید كرد.

حسن انتظار مدیر عامل شرکت تولیدی اروم آدا به عنوان دیگر سخنران این جلسه یکی از علل روابط اقتصادی موفق اتاق ارومیه با اتاقهای همجوار را نتیجه تلاش و حمایت مسئولین استانی برشمرد.

وی با اشاره به هم مرزی استان با کشور ترکیه گفت: باید در راستای توسعه استان قدمهای موثری برداشته و از فرصتهای پیش آمده به نحو مطلوب استفاده نماییم .

در ادامه جعفرزاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز ضمن اشاره به عملکرد قوی کشور ترکیه از نظر اقتصادی به ارائه توضیحاتی در مورد اقتصاد شهر استانبول و برگزاری نمایشگاه در این شهر پرداخت.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی اکسپو 2011 استانبول را فرصت مناسبی برای واحدهای اقتصادی در راستای شناساندن و معرفی و محصولات تولیدی شان برشمرد.

رفیع زاده رئیس اتحادیه فرش دستباف ایران نیز در ادامه این نشست بر لزوم حمایت مسئولان و پرداخت به موقع یارانه نمایشگاهی جهت حضور در نمایشگاه استانبول تاکید كرد.
 
وی همچنین ضمن برشمردن برخی از دلایل کمرنگ شدن حضور بنگاههای اقتصادی استان در نمایشگاههای بین المللی، به اهمیت شناخت کارشناسی شده مشکلات واحدها و رساندن این موانع به گوش مسئولان تاكید كرد.

نظر شما