رییس اتاق بازرگانی استان البرز:

تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید دانش محور است

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۸۸۸۷
تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید دانش محور است
دومین نشست توسعه تعامل صنعت و دانشگاه با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان البرز و نمایندگان صنایع کوچک و بزرگ استان در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد.

دومین نشست توسعه تعامل صنعت و دانشگاه با حضور نمایندگان دانشگاهها و مراکز علمی استان البرز و نمایندگان صنایع کوچک و بزرگ استان در اتاق بازرگانی البرز برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اتاق البرز، حسین طوسی رئیس اتاق در این نشست اعلام کرد: اتاق بازرگانی البرز بعنوان یک واسطه میان نهاد صنعت و دانشگاه میکوشد تا نقش بسزایی در رفع مشکلات و نزدیکتر کردن این دو نهاد داشته باشد.

وی افزود: تاکنون سمینارها و همایشهای مختلفی در راستای تقویت و پیوند صنعت و دانشگاه برگزار شده است اما گام های کاربردی برداشته نشده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در رابطه با پتانسیل های استان در حوزه صنعت ابراز کرد: در استان البرز ظرفیتهای بسیار وسیعی در حوزه صنعت وجود دارد به این دلیل که صنایع برجسته و مطرحی در استان فعالیت می کنند. برای استفاده از این ظرفیت ها باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا ضمن استفاده بهینه، بتوان به سمت و سوی ارتباط عملی و کاربردی بین صنعت و دانشگاه حرکت کرد.

طوسی در مورد اینکه دانشگاه و صنعت را نباید به یک رشته محصور کرد، گفت: دانشگاه و صنعت مرز نمی شناسد اما نیاز استان البرز در این برهه از زمان بیشتر رو به متخصصین حوزه صنعت است.

وی افزود: صنعتگران و دانشگاهیان جدا از یکدیگر نیستند و اکثر صنعتگران از دل دانشگاه رشد کرده اند اما متاسفانه بیگانگی و فاصله این میان این دو ایجاد شده که میخواهیم با همکاری یکدیگر دیوارها را از میان برداریم.

رییس اتاق بازرگانی البرز در ادامه خاطر نشان کرد: کاربینی قبل از کار آفرینی می تواند گام موثری در توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه باشد و اساتید دانشگاه ها و اعضای هیات علمی از نزدیک از روش کار و تولید کارخانجات و واحدهای تولیدی بازدید کنند.

وی اذعان کرد: صنعت به لحاظ علمی نیازمند حمایت است و تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید دانش محور است.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه طبق آرا و نظر اعضای حاضر، مقرر شد دو کارگروه تشکیل شود که یکی در مورد اعلام نیازهای صنعت استان و نیازسنجی و دیگری در رابطه با توانمندی های دانشگاهی در حوزه های مختلف شروع به کار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز