استاندار البرز:

استان البرز در جایگاه نخست علمی کشور قرار دارد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۸:۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۰۱۲۹۲
استان البرز در جایگاه نخست علمی کشور قرار دارد
ورزشکاران این استان به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند و می توان از آنها به عنوان شاخص های توسعه ای بهره مند شد.

استاندار البرز با اشاره به تنوع اقوام و فرهنگ ها در این استان استقرار شعبه ای از بنیاد ایران شناسی در البرز را گامی در جهت انجام تحقیقات بنیادی به منظور انسجام بخشی به هویت فرهنگ و تمدن ایران کوچک دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در البرز، سیدحمیدطهایی در دیدار با اعضای همیاران کرج و اعضای کانون البرز شناسی، شناسایی و معرفی استعدادهای استان را حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: استان البرز بخشی از کشور ایران است و همانگونه که استان‌های بزرگ کشور با ظرفیت و استعدادهای موجود خود شاخص شده اند، ظرفیت های این استان نیز باید نوعی معرفی و شناخته شود.

البرز در جایگاه نخست استانهای علمی کشور
وی با اشاره به اینکه این استان در جایگاه نخست علمی کشور قرار دارد، افزود: خوشبختانه مراکز متعدد تحقیقاتی و علمی مستقر در البرز با حضور نیروهای علمی زبده این استان را در زمره استانهای شاخص علمی قرار داده است که همین امر فرصتی طلایی برای معرفی به شمار می رود.

استقرار بنیاد ایران شناسی در استان البرز
نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع اقوام و فرهنگ ها در استان افزود: یکی از مراکزی که می تواند نسبت به جمع آوری اطلاعات تاریخی، مردم شناسی و مشاهیر این استان کمک شایانی داشته باشد استقرار مرکزی از بنیاد ایران شناسی در البرز است.

وی افزود: این مرکز مرجع و منبع بررسی اطلاعات مختلفی در حوزه های فرهنگی و مردم شناسی است که می تواند به منظور انسجام بخشی به هویت فرهنگ و تمدن ایران کوچک مهم به شمار رود.

البرز با موزه مردم شناسی در کشور شناخته شود
طهایی همچنین تأسیس موزه خاص مردم شناسی استان را به عنوان مأمنی از اقوام ایران کوچک در حوزه فرهنگی مهم خواند و گفت: استان البرز برخوردار از اقوام و خرده فرهنگ های مختلفی است؛ که با تأسیس موزه مردم شناسی، خاص البرز می توان دستاوردهای فرهنگ غنی ایران زمین را که در این استان موجود است گرد هم آورده و البرز را با برند موزه مردم شناسی در کشور معرفی کرد.

وی افزود: در این موزه می توان آثار تاریخی و کهن این استان را به عنوان پیشینه و سبقه به ثبت رساند و مرکزی را برای معرفی سبقه تاریخی این استان بنا نهاد.

طهایی اجرای این طرح را مستلزم همکاری مطلوب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دانست.

البرز سرآمد در ورزش استان های کشور
استاندار البرز در ادامه دیگر شاخص های اجتماعی استان البرز را قهرمانان صاحب نام کشوری برشمرد و گفت: ورزشکاران این استان به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب می شوند و می توان از آنها به عنوان شاخص های توسعه ای بهره مند شد.

وی افزود: در این راستا مذاکراتی نیز با مدیرکل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است تا به منظور فعالیت های ورزشی به عنوان شاخص های توسعه محوری در البرز روی آن مانور ویژه ای انجام شود.

در این دیدار نمایندگانی از اعضای البرز شناسی هر یک به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

تدوین نهایی سند آمایش سرزمین استان، پرداختن به سیمای بصری و منظرشهری، حفظ و نگهداری باغات، مدیریت ترافیک، پرداختن بافت های فرسوده، حفظ باغات، نگاه ویژه به ورزش و ورزشکاران در استان و...از جمله موضوعات طرح شده در این دیدار صمیمانه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز