دکتر لاریجانی در کرج:

راهپیمایی امروز مسیر قدس و راه مردم فلسطین را روشن کرد

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۸:۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۰۶۵۲۹
راهپیمایی امروز مسیر قدس و راه مردم فلسطین را روشن کرد
دارو، غذا و امکانات اولیه برای زندگی مهمترین نیاز مردم فلسطین است و باید هر چه سریعتر سایر کشورها نیز نسبت به اعزام بسته های کمک رسانی اقدام کنند.

 
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اتحاد کشورهای منطقه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد و گفت: برخی از نادانی های منطقه و تفرقه های ایجاد شده باید فرصت وحدت باشد و این راه درست است.

به گزارش خبرگزاری برنا دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنرانی خود در جمع راهپیمایان استان البرز در مصلی کرج ، علل و عوامل توسعه حملات رژیم صهیونیستی علیه مسمانان را تشریح کرد و با طرح این سئوال که چه عواملی موجب دامن زدن به اتفاقات اخیر شده است؟ اظهار داشت: شرایط به هم ریخته و بحران در کشورهای اسلامی منطقه، رژیم صهیونیستی را وسوسه کرد.

وی افزود: در بدو امر برای سوریه مشکل بوجود آوردند و به بهانه های مختلف بحران ساز شدند و پس از آن رقابت های بیجا در کشورهای اسلامی توان مسلمانان را کاهش داد؛ در واقع این بحران ها بنزین روی آتش بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد درگیری های تروریستی و افراطی در داخل امت اسلامی نیز از سوی دیگر موجب دامن زدن به وقایع اخیر شده است.

داعش و صهیونیست 2 مانع فرا روی فلسطین

وی افزود: در این میان پیدا شدن حضور دو گروه داعش و صهیونیست فرا روی فلسطین شرایط فلسطین را دشوار تر ساخته است و جریان صهیونیستی از وقایع اخیر به نحوی روحیه گرفته است و علاوه بر بحران ها در کشورهای اسلامی و قیام و انقلاب؛ دو دودستگی ها و درگیری ، انرژی زیادی را از مسلمانان گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهایی که ایجاد وسوسه کرده اند باید از این شرایط پند بگیرند؛ با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه افزود: برخی از نادانی های منطقه و تفرقه های ایجاد شده باید فرصت وحدت باشد و این راه درست است.

دکتر لاریجانی عنوان کرد: این خشونت های اسرائیل آبروی رژیم صهیونیستی را برده و امروز به عنوان جریان رژیم یاقی و آدم کش شناخته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت کشورمان از ملت مظلوم فلسطین را ستودنی دانست و خطاب به برخی کشورهایی که سکوت اختیار کرده اند،تصریح کرد: این بی غیرتی است که مسلمانی فریاد مظلومیت سردهند و عده ای سکوت اختیار کنند.

تأمین امکانات اولیه زندگی مهمترین اولویت و نیاز مردم فلسطین

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم فلسطین در شرایط کنونی بیش از تجهیزات نظامی به امکانات اولیه نیاز دارند؛ افزود: دارو، غذا و امکانات اولیه برای زندگی مهمترین نیاز مردم فلسطین است و باید هر چه سریعتر سایر کشورها نیز نسبت به اعزام بسته های کمک رسانی اقدام کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر تنها کشور ایران است که در این خصوص پیشقدم شده و این افتخار ملت ایران است که در حافظه تاریخی جهان ثبت و ضبط خواهد شد.

وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در کشور را همراستا با سایر ملل را چشم گیر دانست و در پایان افزود: راهپیمایی امروز مسیر قدس و راه مردم فلسطین را روشن کرد و انشاالله خاتمه ای بر آلام ملت مظلوم سرزمین زیتون خواهد بود.

شایان ذکر است، در سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علاوه سید حمید طهایی استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ارشد استانی نیز حضور داشتند.

قرائت قطعنامه پایان بخش راهپیمایی روز قدس در مصلی کرج بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز