سی و دومین جلشه شورای فرهنگ عمومی البرز برگزار شد

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۲:۲۶:۵۷
کد خبر: ۲۲۵۵۲۳
سی و دومین جلشه شورای فرهنگ عمومی البرز برگزار شد
امام جمعه کرج اعلام کرد: چشم انداز اهداف فرهنگی استان باید واضح و مشخص باشد تا این اهداف براساس اولویت و زمان بندی اجرایی شود



سی و دومین جلشه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه کرج ، استاندار و سایر مسولین استانی برگزار شد .

به گزارش خبرگگزاری برنا آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در ابتدای سی و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: به دلیل این که عمر چندانی از استانی شدن البرز نگذشته ،این استان در بحث زیرساخت های مختلف ازجمله حوزه فرهنگ و هنر با مشکلاتی مواجه است .

وی خاطر نشان کرد: برای بهبود وضعیت زیرساخت های فرهنگی استان باید به دنبال برنامه های راهبردی و اجرایی بود و از حد شعار وحرف پا فراترگذاشت .

امام جمعه کرج افزود: چشم انداز اهداف فرهنگی استان باید واضح و مشخص باشد تا این اهداف براساس اولویت و زمان بندی اجرایی شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: مسائل و مشکلات فرهنگی دغدغه همه مسوولان استان است چراکه همه آنها به این موضوع واقف هستند که فرهنگ زیربنای توسعه همه بخش ها است و توسعه همه جانبه استان از مسیر فرهنگ و هنر گذر می کند .

وی دربخش دیگری از صحبت های خود به بومی سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در استان البرز اشاره کرد و گفت: مسوولان فرهنگی استان می توانند مصوباتی از شورای فرهنگ عمومی کشور که قابلیت اجرا در استان البرز را دارند بررسی و نسبت به بومی سازی آنها اقدام کنند .

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: بومی سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور در البرز می تواندنقش به سزایی در یکدست سازی زیربنای فرهنگی کشور داشته باشد .

وی در ادامه صحبت هایش ضمن تاکید بر تغییر جبهه جنگ در دنیای امروز گفت: امروز جنگ سخت در حال فراموشی است و دشمنان بیشتر فعالیت خود را در جبهه های جنگ نرم متمرکز کرده اند .

آیت الله حسینی همدانی ابراز کرد: در شرایط فعلی مردم و مسئولان باید به هوش باشند وبا با برنامه ریزی خدئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کنند .

امام جمعه کرج تصریح کرد: در سال اقتصاد ،فرهنگ و مدیریت جهادی با عزم ملی باید همه دست دردست هم داده و در مسیر توسعه حوزه فرهنگ و هنر استان گام برداریم .
 
در بخش دیگری از این جلسه استاندار البرز نیز ضمن اشاره به محدودیت زمانی برای تدوین اطلس فرهنگی گفت: تا کنون 15 دستگاه استان اطلاعات لازم برای تدوین اطلس فرهنگی را ارسال نکرده اند .

مهندس حمید طهایی ابراز کرد: این دستگاه ها تا آخر مهرماه فرصت دارند اطلاعات اولیه لازم بر ای تکمیل فاز اول اطلس فرهنگی را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ارسال کنند .

وی ادامه داد: نبود اطلاعات و آمار در حوزه های مختلف یکی از مهمترین معضلات استان البرز است که پیگیری اهداف توسعه ای استان را به تاخیر می اندازد .

این مسوول افزود: بدون شک با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات حوزه فرهنگ و هنر میتوان برنامه ریزی دقیقی برای بهبود زیرساخت های فرهنگی استان صورت داد .

در ادامه این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البزز نیز ضمن اشاره به پیگیری جدی مصوبات شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: از زمان برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی تا کنون ، اجرای مصوبات این شورا با جدیت پیگیری شده و شائبه اجرایی نشدن این مصوبات حقیقت ندارد .

سید موسی حسینی کاشانی خاطر نشان کرد: ساماندهی دکه های مطبوعاتی و ویدئو کلوپ های استان از مصوبات این شورا بود که به جدیت پیگیری اجرایی شده است.

وی افزود:ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی یکی دیگر از مصوبات این شورا بود که با تعامل با شهرداری های استان انجام شد.

این مسئول ابراز کرد: رسانه ها و مطبوعات با اطلاع رسانی و انتشار مصوبات شورای فرهنگ عمومی می توانند زمینه اجرای به موقع و موثرتر این مصوبات را فراهم کنند .

نظر شما