معاون علمی فناوری رییس جمهور:

تعاونی‌های دانش بنیان به نخبگان تسهیلات ارائه دهند

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۴۱۲۰
تعاونی‌های دانش بنیان به نخبگان تسهیلات ارائه دهند
سلطانخواه گفت: تلاش شده تا با راه اندازی تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات مطلوبی در راستای حمایت از اختراعات نخبگان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از کرج، نسرین سلطانخواه ظهر امروز در سومین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری که در محل پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت کرج برگزار شد، گفت: هم اکنون اجرای طرح تحول اقتصادی به عنوان عظیم ترین طرح ملی در کشور در حال اجراست و در آینده ابعاد مختلف این طرح از جمله اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، گمرکی و بیمه ای آغاز خواهد شد.

وی افزود:اجرای طرح تحول اقتصادی با توجه به رویکرد کاهش هزینه ها و بهره گیری از منابع عظیم انرژی نه تنها در اصلاح موارد ذکر شده مؤثر است، بلکه می تواند فرصت مناسبی در راستای ایجاد تحولات شگرف در حوزه علم و فناوری در کشور شود.

سلطانخواه ادامه داد: این مهم سبب می شود تا صاحبان صنایع به سمت بهره گیری از دانش های روز و فناوری های نوین حرکت کرده و در راستای ارتقای محصولات خود بکوشند، ضمن اینکه مصرف کننده نیز به دنبال خرید کالاهای با کیفیت و میزان مصرف پایین انرژی رفته و این امر به خودی خود بستر بازار رقابتی را در کشور فراهم می کند.


انرژی خورشیدی قابل استفاده عمومی شود

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه لزوم بهره گیری از منابع غیر فسیلی را یادآور شد و گفت: هم اکنون بخش اعظم انرژی کشور ما از طریق منابع انرژی فسیلی تأمین می شود که این امر ضمن هزینه زایی، تبعات زیست محیطی را نیز به دنبال دارد و این امر می طلبد تا به سمت استفاده از سایر منابع انرژی از جمله انرژی خورشیدی حرکت کنیم و با تلاش دانشمندان این بخش، شاهد عمومی شدن استفاده از این انرژی باشیم.

سلطانخواه در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت از اختراعات نخبگان تأکید کرد و گفت: در بحث حمایت از اختراعات برنامه های خوبی داریم و در این راستا تلاش شده تا با راه اندازی تعاونی و شرکت های دانش بنیان تسهیلات مطلوبی در راستای حمایت از اختراعات نخبگان ارائه شود و را اندازی این تشکیلات و هدایت مخترعین به این مهم باید توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری مورد توجه قرار گیرد.


عرصه امروز، عرصه تجهیز علم و فناوری است

معاون علمی فناوری رییس جمهور در ادامه با اشاره به نقش برجسته بسیج در ابعاد مختلف کشور بیان داشت: هر جا که مجموعه ای از جوانان بسیجی حضور داشته اند عطر جهاد، نوآوری و شکوفایی و اتکا یه نفس نیز به همراه آورده اند و هدف امام(ره) نیز از راه اندازی این ارگان تنها نگاهی نظامی و دفاعی نبود.

سلطانخواه ادامه داد: نهاد بسیج در دوران جنگ حضوری قدرتمند داشت و امروز این حضور باید در عرصه های علم و فناوری نمود یابد.

وی بیان کرد: عرصه علمی، عرصه جهاد دیگری است که امروز با وجود مانع تراشی فراوان دشمنان نظام نیازمند حضوری قدرتمندانه است.

سلطانخواه ادامه داد: هم اکنون در عرصه جهاد علمی با معارضاتی روبه‌رو هستیم و دنیا برخلاف ظاهر فریبکارانه در عمل ما را با خست علمی مواجه کرده و نمی تواند تلاش و توفیقات ایران اسلامی را ببیند و هر روز موانع جدیدی برای ما می تراشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: لازم است تمام اقشار به ویژه بسیج با مسلح شدن به سلاح علم و فناوری بستر پیشرفت بیش از پیش کشور را فراهم کنند.

نظر شما