معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خبر داد

برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در البرز

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۵:۱۹:۴۷
کد خبر: ۷۷۳۵۶
برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در البرز
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری اولین جشنواره تئاتر استانی در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار برنا از کرج، ابراهیم گله‌دارزاده، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی البرز اظهار داشت: طی فراخوانی که پیرامون جشنواره تئاتر انجام شد استقبال خوبی صورت گرفت و 117 نمایشنامه به دست ما رسید که تعداد انگشت شماری از آنها غیر بومی و بیش از 100 نمایشنامه بومی البرز برای بازخوانی ارسال شد .

وی در ادامه تصریح کرد: برای تقویت نمایشنامه نویسی بومی، اولویت را بر طبق نمایشنامه های بومی قرار داده و سیاست جشنواره را بر این پایه قرار دادیم.

گله دار زاده یادآور شد: نمایشنامه های بومی باعث می شود که نویسندگان جوان، نوشته های خود را بر روی صحنه تئاتر تجربه کنند و بدین ترتیب انتقال تجربه نیز انجام شود.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی البرز همچنین خاطر نشان کرد: پیش از این نمایشنامه ها توسط گروهی خوانده و توسط گروهی دیگر باز بینی می شد و توسط گروهی دیگر داوری می شد اما در این جشنواره بخشی از گروه بازخوان ها به گروه باز بین ها و بخشی هم به گروه داوری منتقل می شوند تا چنانچه پرسش های پیش آمده بی پاسخ نماند و علم و دانش آنها انتقال یابد.

گله دار زاده در پایان اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مرکز هنرهای نمایشی) انجام شده است در 23 آبان ماه جاری تئاتر منطقه ای برگزیده های چند استان در البرز برگزار می شود بنابراین البرزیها منتظر پائیزی پر تئاتر باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز