معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان اردبیل:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای تولید‌کنندگان و فعالان بخش کشاورزی

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۱:۲۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۴۸۲
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای تولید‌کنندگان و فعالان بخش کشاورزی
پرتوی گفت: اختصاص 10 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در طول سال برای تولید‌کنندگان و فعالان بخش کشاورزی جهت توسعه این بخش صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، پرتوی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان اردبیل در جلسه بررسی مشکلات تولید‌کنندگان بخش باغی و زراعی در اردبیل به نحوه قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: با محاسبه هزینه و زحمات طاقت‌فرسا در تولید محصولات قیمت تضمینی مشخص می‌شود ولی این قیمت حداقل قیمت را شامل می‌شود در حالی که کشاورزان گاه بالاتر از قیمت تضمینی قادر هستند محصولات خودرا به فروش برسانند.

پرتوی گفت: تنظیم بازار در عرصه تولید محصولات کشاورزی وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت است و وظیفه ما تقویت جبهه تولید محصولات متنوع کشاورزی است اما مجلس طرح انتزاع وظایف صنعت و معدن و تجارت و بخش کشاورزی را مطرح کرده است تا ضمن مشخص شدن وظایف جهاد کشاورزی بکوشد تا از سر مزرعه تا سفره مردم مایحتاج موردنیاز و غذای سالم را تامین و تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در ذخیره‌سازی و تامین نیاز بازار از بابت تولید محصولات کشاورزی وجود ندارد، بیان کرد: تامین امنیت غذایی وظیفه‌‌ای سنگین و رسالتی عظیم است که ما نسبت به تامین و برآورده کردن آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

او ابراز داشت: در تقویت این بخش اواخر سال گذشته مبلغ 185 میلیارد تومان منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی در استان اردبیل مصوب و ابلاغ شد که بخشی از این تسهیلات به احداث سیلو و نگهداری محصولات زراعی و باغی اختصاص یافت.

پرتوی خاطرنشان شد: از اول پیروزی انقلاب تاکنون این حمایت از سوی دولت بی‌سابقه بوده چرا که دولت خدمتگزار با پرداخت تسهیلات مطلوب و با بهره کم حداقل 4 تا 7 درصد می‌کوشد تا از این بخش حمایت لازم را انجام دهد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان اردبیل به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنایع تبدیلی، احداث انبار و سرد‌خانه اشاره کرد و ادامه داد: احداث سردخانه‌های زیر‌ صفر و بالای صفر درجه از طرف بخش خصوصی با تامین آورده شخصی و تسهیلات پرداختی در دستور کار قرار دارد.

نظر شما