ماریا موسوی در جلسه کارگروه بانوان خلخال:

کانون های فرهنگی بانوان استان اردبیل احیا می شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۳:۵۹
کد خبر: ۱۸۹۰۴۳
کانون های فرهنگی بانوان استان اردبیل احیا می شود
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: کانون های فرهنگی راکد و غیرفعال بانوان در مناطق مختلف استان دوباره احیا می شوند.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل،ماریا موسوی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده خلخال افزود: از 19 کانون فرهنگی بانوان تشکیل شده در سال 82 در مناطق مختلف این استان تنها دو کانون در مرکز استان فعال بوده و 17 کانون فرهنگی به دلیل بی توجهی ها در هشت سال گذشته کاملا راکد و از چرخه فعالیت خارج شده اند.
وی با بیان این که همه خانواده ها در مناطق مختلف استان از ثمرات مثبت فعالیت این کانون ها بهره مند می شوند ، فرمانداران شهرستان های استان را به تلاش برای فعال سازی این کانون ها در شهرستان های این استان فراخواند.
مشاور استاندار افزود: یکی از کانون های راکد و غیر فعال استان کانون فرهنگی بانوان شهرستان خلخال است که انتظار می رود با همکاری فرماندار این شهرستان و سایر مسوولان دستگاه های اجرایی این کانون در سال جاری فعال شده و در خدمت مسائل و امور فرهنگی بانوان این منطقه قرار بگیرد.
موسوی با اشاره به این که حدود 50 درصد از جمعیت استان اردبیل را بانوان تشکیل می دهند گفت: بهره گیری از توان و ظرفیت کاری جمعیتی به این وسعت در توسعه همه جانبه استان نیازمند برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت است.
وی بیان کرد: امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تلاش می کند با احیای مشاوران خانواده در فرمانداری های تابعه استان زمینه را برای استفاده از این ظرفیت نیروی انسانی فراهم کند.
ماریا موسوی افزود: در سال های گذشته کمیته امور بانوان بیش تر فرمانداری های استان غیر فعال و تعطیل بوده اند.
وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد مثبت به امور بانوان پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، کمیته های امور بانوان فرمانداری های استان از جمله شهرستان خلخال فعال و با نگاه ایجاد امید در بین بانوان و در توسعه فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی بانوان فعالیت خود را آغاز کرده اند.
او معرفی زنان توانمند در حوزه کارهای دولتی، خانه داری و روستایی ، تدوین دایره المعارف زنان استان ، تشکیل کمیته پژوهش و تحقیق بانوان استان ، حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد ظرفیت اشتغال بانوان و برگزاری همایش های مختلف با هدف معرفی نقش و تاثیر زنان در امور اقتصادی خانواده و جامعه را از اهداف و برنامه های کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در سال جاری اعلام کرد.
مهدی احمدی فرماندار خلخال نیز در این جلسه از راه اندازی کارگروه امور زنان و خانواده فرمانداری این شهرستان پس از چند سال رکود آن خبر داد و خانم عبدی را به عنوان مسوول کارگروه امور بانوان و خانواده و مشاور فرماندار در این زمینه معرفی کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز