امام جمعه اردبیل:

حمایت مردم ایران از فلسطین اعتقادی است نه تاکتیکی

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۲۱:۳۷:۰۲
کد خبر: ۲۰۶۵۷۵
حمایت مردم ایران از فلسطین اعتقادی است نه تاکتیکی
امام جمعه اردبیل گفت: حمایت مردم ایران از فلسطین تاکتیکی نیست بلکه نشات گرفته از عمق اعتقادات و باورهای الهی است.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: برخی ازکشورهای منطقه با رجزخوانی مصنوعی، عوام‌فریبی و قهرمان ‌بازی فقط به ظاهر و با اقداماتی تاکتیکی نمایشی سطحی از حمایت از مردم فلسطین را اجرا می کنند.
وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و رانده شدن یهودی‌ها از اروپا با هدف کم کردن فتنه‌های آنها گفت: اسرائیل بخشی از استحکامات غرب در خاورمیانه برای مهار اندیشه اسلامی و ممانعت از وحدت و انسجام عالم اسلام و تسلط بر انرژی منطقه است.
وی با تشریح وضعیت بسیار اسفناک و فاجعه انسانی در غزه گفت: اسرائیل در این حملات بی‌هدف نیست و هدف اصلی قطع نسل فلسطینی‌هاست، بنابراین ارتش رژیم صهیونیستی دستور ویژه دارد که کشتار را روی کودکان فلسطینی به‌ عنوان نقطه اصلی امتداد نسل فلسطینی‌ها متمرکز کند و در این جنگ نیز بیشترین تلفات از آن بچه‌هاست.
امام جمعه اردبیل این جنایت را هولوکاست واقعی دانست که با چراغ سبز و حمایت ویژه آمریکا، اروپا، سران کشورهای عربی و سازمان ملل اتفاق می‌افتد.
وی گفت: در میان کشورهای اسلامی فقط ایران شیعی است که به ملت سنی فلسطین کمک می‌کند و هیچ کشور سنی حاضر به کمک عملی به فلسطین نشده، مساعدت 35 ساله ایران به ملت سنی فلسطین نشان می‌دهد ایران اسلامی هیچ ‌وقت نیت تقابل با برادران اهل سنت نداشته و ندارد.
وی با اشاره به مخالفت شدید داعش برای کمک به غزه و اعلام حرمت شرکت در راهپیمایی قدس اظهار کرد: این گروهک جنایتکار با این اقدام به‌ طور کامل ثابت کرد که از اهل سنت نیست و ساخته دست استکبار و اسرائیل است.
عاملی افزود: گروههای جنایتکار و تکفیری زاییده نظام استکبار در منطقه هستند و غرب تبلیغات پرهزینه و دامنه داری را برای جلب تمایل نوجوانان و جوانان کشورهای مسلمان به این گروهها در رسانه های گروهی آغاز نموداند.
پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته حجت الاسلام مسعود رجب نژاد نیز در خصوص اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مظلومان جهان و نیز برکات ماه مبارک رمضان به سخنرانی پرداخت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز