مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی ۱۳ پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهری در اردبیل

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۶:۵۸:۱۸
کد خبر: ۲۲۵۷۰۲
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از راه اندازی 13 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهری با همکاری و توافق شهرداری اردبیل در سطح شهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار برنا دراردبیل، علی اسلامی در آیین تجلیل از آتش نشانان برتر اردبیل، گفت: آتش‌نشانان برخلاف سایر مردم که از آتش گریزان هستند خود را به دل آتش زده و سعی می‌کنند تا در قالب یک نجات‌گر وظیفه خود را انجام دهند و موضوع نجات جان انسان‌ها را به عنوان یک اولویت مدنظر قرار دهند.
وی افزود: کارگروه آتش‌نشانی و مواد خطرناک در قالب شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست مدیرکل امور شهری و دبیری سازمان آتش‌نشانی وظایف و رسالتی سنگین در این حوزه بر عهده دارند که باید سعی کنند تا نسبت به تجهیز و احداث ایستگاه‌ها و استفاده از ماشین‌آلات مدرن در امر امدادرسانی با تلاش و جدیت بیشتر ورود پیدا کنند.
اسلامی تصریح کرد: برخلاف سال‌های گذشته که اعتبارات این حوزه در اختیار رئیس سازمان مدیریت بحران بود این اعتبارات در حال حاضر از طریق معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور توزیع می‌شود که امیدواریم در برنامه ششم توسعه این فرایند و رویه اصلاح شود و یک حرکت متفاوتی را شاهد و ناظر باشیم.
وی از تهیه تشک و برخی دیگر از امکانات غواصی نظیر قایق و تورهای مناسب برای امداد و نجات به حادثه‌دیدگان نظیر غرق‌شدگان در دریاچه نئور اشاره کرد و ادامه داد: سعی و تلاش بر این است تا سرویس‌های بهداشتی سیار و همچنین نانوایی‌های سیار برای این استان خریداری شود تا نسبت به تامین نیازمندی‌ها در مواقع بحرانی و ورود حوادث بتوان اقدامات لازم را انجام داد.
وی ضرورت استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن در حوزه امداد و نجات و آتش‌نشانی را به همراه کاربست برنامه‌های اولویت‌دار حوزه پیشگیری ضروری خواند و افزود: با همکاری شهرداری اردبیل 13 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهری طراحی شده که قرار است در مواقع بحرانی از این پایگاه‌ها استفاده شود.
وی بیان کرد: نیمی از اعتبارات تجهیز و راه‌اندازی این پایگاه‌ها را شهرداری و نیم دیگر نیز از طریق مدیریت بحران تامین می‌شود تا شهر اردبیل که بخشی از هسته مرکزی آن متشکل از بافت فرسوده است و در بروز حوادثی همچون زلزله می‌تواند با بحران‌های جدی روبه‌رو شود از طریق دایر شدن این پایگاه‌ها بتوان امر امدادرسانی را انجام داد.
نظر شما