هشدار اداره کل هواشناسی استان اردبیل؛

موج سرما و بارش اردبیل را فرا می گیرد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۲۹:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۲۳۲
موج سرما و بارش اردبیل را فرا می گیرد
اداره کل هواشناسی اردبیل نسبت به ورود توده هوای سرد و بارش زا به مناطق وسیعی از استان اردبیل هشدار داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، از امروز(یکشنبه) موج سرما و بارش اردبیل را فرا می گیرد وروز دوشنبه بر شدت ناپایداری ها افزوده می شود و اوج بارش های ایران در همین نواحی با بیشینه بارش 24 ساعت 90 الی 100 میلی متر قرار دارد.

برونداد نقشه ها نشانگر آن است که در روزهای یکشنبه و دوشنبه در نواحی مستعد استان اردبیل از جمله شهرستانهای اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، نمین و مشگین شهر بارش ها به شکل برف خواهد بود و سطح زمین ها را سفیدپوش خواهد کرد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور اخطاریه ای درباره سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی گذرگاهها در بعضی از شهرهای گرمسیر این استان از اواخر وقت یکشنبه تا سه شنبه هشدار داده است.

کارشناسان هواشناسی اردبیل همچنین با اعلام اینکه با رخنه این سامانه سرد و ناپایدار دمای هوا در بعضی نقاط این استان تا 18 درجه کاهش می یابد درباره ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه در گردنه ها و جاده های کوهستانی این استان به خاطر شدت ریزش برف و در پی آن قوع یخبندان هشدار داده اند و از رانندگان خواسته اند هنگام گذر از این نقاط بطور حتم زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند.

پیش بینی می شود این سامانه از عصر سه شنبه از استان اردبیل خارج شود ولی اثرهای آن به شکل هوای سرد و آسمان کم و بیش ابری و مه آلود تا اواخر هفته ادامه می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز