معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

۲ هزارو ۱۸ پروژه عمرانی در استان اردبیل در حال اجراست

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۰:۳۴:۵۷
کد خبر: ۲۵۳۳۸۲
۲ هزارو ۱۸ پروژه عمرانی در استان اردبیل در حال اجراست
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در سال جاری 2 هزارو 18 پروژه عمرانی در استان و در حوزه های مختلف در حال اجراست.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، علی آذرنژاد در نسشت خبری با رسانه های استان افزود: برای این پروژه ها 15 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، که برخی از آنها در سال جاری و مابقی طی چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: بخشی از این پروژه ها پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد داشته اما پروژه های اولویت دار استان با پیشرفت کمتر از این نیز در دست اجراست که در بخش عمران شهری دو برابر و در زمینه حوادث غیرمترقبه تا 20 برابر افزایش اعتبار نسبت به سال های گذشته داشتیم که همه از برکات سفر رییس جمهوری به استان اردبیل می باشد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تشریح کرد: عملیات اجرایی در بخش کشاورزی در 19 پروژه آب و خاک با 210 میلیارد ریال اعتبار و 11 پروژه سدهای معیشتی با 100 میلیارد ریال اعتبار که در سال های گذشته راکد بودند، از ابتدای سال جاری فعال شدند.
وی اضافه کرد: طی سفر دکتر روحانی به استان مصوب شد 83 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم شمال استان با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال به تدریج طی چهار سال به زمین های آبی تبدیل شود که عملیات اجرایی در 12 هزار و 500 هکتار با یک هزار و 960 میلیارد ریال آغاز شده است.
آذرنژاد ادامه داد: در زمینه تامین آب 10 هزار و 620 میلیارد ریال از سوی شرکت آب منطقه ای هزینه خواهد شد که امری بی سابقه بوده و اعتبارات نسبت به گذشته 15 برابر افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: از جمله پروژه های مهم در این بخش سد گیوی است که با یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت 76 میلیون مترمکعب، شهریور 1394 به بهره برداری می رسد.
معاون امور عمرانی استاندار بیان کرد: سد بفراجرد خلخال با 65 درصد پیشرفت فیزیکی و 200 میلیارد ریال اعتبار، سد عمارت که اعتبار 20 میلیارد ریالی آن در سال گذشته به 310 میلیارد ریال طی سال جاری افزایش یافته و در سال آینده نیز سه برابر بیشتر خواهد شد، همچنین سد احمد بیگلو مشکین شهر در دست اجراست.
او افزود: طرح آبرسانی از سد یامچی به اردبیل، اجرای سد عنبران نمین، توسعه و بهره برداری از بالهارود از طریق احداث چهار سد از جمله کله سر و سلاله برای آبیاری یک هزار و 250 هکتار زمین کشاورزی با اعتبارات مهار آبهای مرزی در دست اقدام می باشد.
آذرنژاد در ادامه گفت: در بخش آب روستایی به خصوص در شمال استان مشکلات زیادی وجود دارد که احداث چند مجتمع آبرسانی مطالعه شده و 197 پروژه با 600 میلیارد ریال اعتبار که نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته، در دست اجراست.
وی در این زمینه به پروژه های برندق، شهید کسایی، عمران آباد، سبلان و شهید بالازاده اشاره کرد که پس از بهره برداری 603 روستا را با 12 هزار و 500 نفر جمعیت تحت پوشش قرار خواهد داد.
معاون امور عمرانی استاندار افزود: همچنین اجرای 39 کیلومتر شبکه فاضلاب در بخش آبفای شهری طی سال جاری که سه برابر رشد و در احداث تصفیه خانه که دو برابر نسبت سال های گذشته رشد داشته، به تدریج به بهره برداری می رسد.
او بیان کرد: همچنین اعطای 282 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به منظور توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری از طریق جهاد کشاورزی از سال جاری آغاز شده است.
وی گفت: در بخش بهزیستی نیز اعتبارات نسبت سال گذشته 11 برابر شده؛ گازرسانی به 100 روستا طی سال جاری به اتمام رسید و در 45 روستا نیز در دست اقدام است که از این میان گازرسانی به 62 روستا از برکات سفر ریاست محترم جمهوری می باشد.
وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ها را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه ها 10 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه اظهار کرد: در این بخش 462 پروژه با 780 میلیارد ریال اعتبار از جمله برای احداث راه های اصلی، راه های روستایی و نگه داری راهها اجرا می شود.
او در این زمینه افزود: پروژه چهار بانده کردن راه اردبیل- مشکین شهر به طول 58 کیلومتر با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریال توسط قرار خاتم الانبیا طی سه سال آینده انجام می شود که 15 کیلومتر آن طی سه ماهه اول سال آینده به اتمام می رسد.
آذرنژاد اضافه کرد: پروژه چهار خطه کردن اردبیل- فیروزآباد، کمربندی بیله سوار، احداث راه اصلی رضی به امیرکندی، اختصاص 15 میلیارد ریال برای تجهیزات راهسازی و تلاش برای جذب 120 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین آلات راهداری از دیگر پروژه های در دست اقدام در بخش راهسازی است.
وی ادامه داد: تکمیل پروژه راه آهن اردبیل- میانه نیز که جزو آرزوهای دیرین مردم این خطه است در دستور کار قرار دارد؛ با توجه به سختی پروژه از جمله نیاز به حفر تونل در 16 کیلومتر دیگر از 23 کیلومتر مسیر کوهستانی، رایزنی با شرکت های خارجی توسط وزارت راه و شهرسازی در جریان است که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
معاون عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: تاکنون سه هزار و 450 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده، 480 میلیارد ریال اختصاص نیز یافته بود که این رقم به یک هزارو 700 میلیارد ریال افزایش می یابد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز